Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettfoder
Läst 1858 ggr
Mysisa
0

Hur klarar ni utav det här?? Levande foder

Har nu varit duktig o kläckt artemia till fiskbebisarna..

Men åsynen av dessa små saker som simmar runt och vetsakpen att jag tagit i burken där dom simmar gör att det kliar och kryper över hela mig Guld i mun

Hur mycket ska jag egentligen mata med? Känns som att det kan vara svårt att fi till rätt mängd..

minavitas.wix.com/kennel

Imitra
0

hur gamla är bebbarna?:)

Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Madamej.blogg.se

Mysisa
0

dom är inte frisimmande än. Så dom ska inte ha mat nu.. Var lite för snabb med artemian.

Vet inte hur man räknar åldern.. Honan o hanen lekte i lördags, äggen kläcktes i söndags o jag tcker dom ska bli frisimmande idag.

Kan jag spara artemian till imorgon annars eller är det lika bra att mata nån annan med den`?

minavitas.wix.com/kennel

Imitra
0

Okej, men du kan spara den till imorgon, det gör inget.

Men du får testa dig fram med artemian, tänk bara på att de ska ha stora orange magar när de ätit klart ;)

I början har man ju dock tur om de ens får i sig nån artemia, men när de är kanske 3-5 dagar gamla brukar det gå bättre, och då kan man mata med en hel del ;)

Madamej.blogg.se

Mysisa
0

Då låter jag den nykläckta artemian vara tills jag ser att dom simmar själva då .

Hur dom ska se ut när dom är mätta har jag koll på iaf, är min andra kull o även fast jag gjorde mycket fel med första kullen så fick jag lite kunskap därifrån iaf :P

minavitas.wix.com/kennel

Diamantens
0

Tänk bara på att artemian blir lätt dålig, ett tips är att frysa in den och ge upptinad sen istället. Man kan klicka ner den i en liten fryspåse och lägga platt i frysen så är det lätt at "bryta" loss lagom mängd och tina upp i vatten. :)

Titta gärna in på vår sida http://www.diamantens.cybersite.nu

[hejhejnaffy]
0

#5 menar du att hon ska lägga levande artemia i frysen? Låter ju inte så frächt :S

Kwassi
0

#5 har du bara någolunda stor burk att kläcka i så blir artemian ibte dålig i första taget.. Men den tappar tyvärr näringsvärde i takt med att den äter upp gulesäcken

Imitra
0

#5. anledningen att man matar med nykläckt artemia är ju just för att ynglen inte tar frysföda när de är så unga, de äter bara nykläckt för de har instinkten att jaga sin föda. Annars skulle man bara kunna köpa hem en påse torkat artemia och ge, den är precis lika nyttig.

Madamej.blogg.se