Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1061 ggr
Moast
0

FRUKT?

Gladhar två sniglar en i mitt 54 L och en i mitt 10 L… kan jag ge dem två frukt eller?? isåfall vilka frukter kan jag ge dem? En e lite större och guldig och den andra mindre och mörklila!

theraphosa
0

Jag har aldrig gett frukt till mina, vet inte om de går. Men jag ger broccoli, sallad, sukini, ärtor och gurka  för de vet jag funkar =)

[hejhejnaffy]
1

Jadå dem äter frukt också :)

Moast
0

hur ofta kan man ge dem frukt/grönsaker? och går det i samma kar där dét finns fiskar också+?? :)

Soda2
0

Fiskarna älskar oxå grönsaker så det går att ge trots att det fisnn fiskar i karet.

alla mina fiskar blir osm galna när de får broccoli tex. o ärtor med (skalade såklart).

tänk bara på att grönsakerna ska vara kokade o mjuka.

jag ger varannan dag.

**Malin**
0

Jo då men frukt o sött är gott =)) Jag kan ge mina äpplen äpple i mellan åt ,fast en lien skiva =)) o det försvinner så fort =)))

Mvh Malin

Snäckor snäckor snäckor www.familjensnygg.se

Ha de göttCool www.123minsida.se/Familgen Snygg

Moast
1

tack för allt! <3

mejamylove
0

Är det äppelsnäckor? Isf så måste de vara minst 2 stycken, och minst 20 liter.

:)

theraphosa
0

Jaha kan man ge frukt, men blir inte de dåligt på ett annat sätt än grönsaker? efter hur lång tid bör man ta ut ex en äppelbit? =)

Moast
0

7# jag har en snäcka i mitt 1o L och en i mitt 54 L.. den i 54 L e ganksa liten och lila och den i 10 L e lite större och guldig! :) Måste det vara minst 20 L för att ge frukt menade du elr?? :)

[hejhejnaffy]
0

nej det menade hon inte.

hon menade att ÄPPELSNÄCKOR behöver minst 20 l per snäcka och vill vara minst 2 st i sitt kar!

tvättäkta bybo
1

en snäcka per 10 L har jag hört, och att man bör ha minst 3 snäckor.

mejamylove
0

Ja, en snäcka per 10 liter men eftersom de vill vara minst två så måste man ju ha 20 liter

Moast
0

hahha..ska ändå flytta min "guldsnigel" till mitt 54 L, så dem blir två stycken och så ska jag kanske köpa till någon snigel t. mitt 10 L. Men jag ska se om dem gillar någonting utav det därra :)