Vad med skalare?
Vad kan man ha för roligt sällskap till skalare? 240 liter 1 par skalare 5 praktbotior 2 "malar"
MVH Erika :)

Det är de uppräknade fiskarna dom bor däri nu :)
Jag skulle föreslå någon av de småtetror som finns i samma vatten som scalarerna lever i, ett stim kardinaltetror till exempel.

Blir de inte uppätna då? Funderar på någon mer ciklid..
#3 Nä varför det, scalarer är inga hårda ciklider? Om man vill ha andra ciklider ihop med scalarer så passar väl flaggciklid (Mesonauta festiva) eller discus (Symphysodon) bäst som har ungefär samma temperament. De tuffare arterna kommer att äta upp fenstrålarna på scalarerna på samma sätt som tigerbarber gör det.
Skalarer har dock en tendens att äta upp tetror som är för små :P händer iofs att många lyckas hålla dom tillsammans. Om dom växer upp tillsammans medans skalarerna är för små för att kunna äta tetrorna så brukar dom låta dom vara senare oxå.
Den teorin stämmer inte på guldfiskar kan jag säga. Min lillasyster hade nyligen ett stim tetror (kardinal eller neon) tsm med ett par guldfiskar i flera månader men nu helt plötsligt är alla tetror borta xD
Jag skulle däremot tipsa om sorgmantel tetror! Dom är större, snyggare och påminner väldigt mycket om skalarer! Med ränderna och sådär. Supersnygga!