Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1452 ggr
kortmamman
0

Weekendfoder+ vanligt foder....

jag har lagt i en weekendfodertablett till mina äpplen, kan jag ändå mata med det vanliga fiskfodret eller blir det för mycket och skapar problem med mitt vatten?

kortmamman
0

Någon som vet?

Soda2
0

det beror lite på hur pass nystartat det är.

I ett ny startat akvarim ska man vara försiktigt med matningen tills det har gått in sig (tar ett par månader).

Imitra
0

varför har du lagt i weekendfoder om du ändå är hemma?.. För övrigt så skitar sånt foder mest ner, det är bäst att undvika det.

Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Madamej.blogg.se

kortmamman
0

Jag la i det för att snäckorna skulle få mat. Fick det av säljaren, hon sa att de skulle ha det.

Imitra
0

hum, jag brukar mata med till exempel räkmix eller speciella "flingor" som sjunker som är för bottendjur. Sen vill de ju gärna ha lite grönsaker också, broccoli och morot till exempel.

Weekendfoder tycker jag skitar ner grymt mycket så det använder jag aldrig..

Madamej.blogg.se

kortmamman
0

Ok ska ta bort det, de har verkligen gillat morötter, ska kanske köra på det i fortsättningen! Har även haft i algtabletter som följde med men det äter mina Mollys upp istället;0)

Soda2
0

När jag har bebisra har kag alltid weekend foder i

fördelen med dessa är ju att de får kalk via fodret oxå så de får starka o fina skal.

Imitra
0

kalk kan man ju tillsätta ändå, till exempel kalksköldpaddor . Fördelen med weekendfoder när man har bebisar kan jag förstå, men då äts det ju upp relativt fort också!

Har man några enstaka snäckor är det bättre med grönsaker för vattenkvaliten osv.

Madamej.blogg.se

Soda2
0

sköldpaddor finns alltid ändå men ger ändå weekendtabletterna.