Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettförlossning-bb-barnkammare
Läst 1113 ggr
[Jagochminadjur]
0

Kadrinal bebisar

Idag när jag kikade på akvariumet så såg jag att jag hade fått småa kardinal yngel!   
Jag försökte skopa upp så många jag bara kunde utan att riva hela inredningen. Fick upp 6 stycken, såg att det fanns någon kvar, men fick aldrig tag på den.   

Nu undrar jag vad jag ska göra av dem här små bebisarna.. Jag har ju ingen artemia kläckning, och har inte råd med det heller. Hur ska jag få dem att överleva??  
Tack för svar!

(Har bild men det går tydligen inte att ladda upp.. D: )

[Jagochminadjur]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu!

GuUuLd
0

Kardinal vadå? Tetra?

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

[Jagochminadjur]
1

Tetra, ja!  Trodde ni fiskexperter visste att jag menade kardina tetra :)

[hejhejnaffy]
0

Fryst artemia,svarta mygglarver,vita mygglarver och mosat flingfoder är bra mat till yngel. Sen skulle jag lagt dem i en yngelkasse elr ett yngelakvarium med pump :)

GuUuLd
0

Det finns annat som heter Kardinal också så det är svårt att veta.. Är du helt säker på att det är kardinaltetror? Du vet att de är svåra att få ungel på? Vad har du mer för fisk i akvariet?

//GuUuLd, 

-IE Photography-

[Jagochminadjur]
0

#4: Jag förde över dem till ett 20l akvarium som stått startat ett bra tag! :)   

#5:  Jaha! Visste inte att det fanns fler som började så D:  
Dem simmar i stimm och likadant som tetrorna.  
Jag har ju 5 guppys med! Så det kan ju säkert vara sånna också.  
Men dem ser precis ut som tetrorna :)

GuUuLd
0

#6 Då är det med all säkerhet Guppy yngel, vilket var min första tanke när jag såg bilden.

//GuUuLd, 

-IE Photography-

[Jagochminadjur]
0

#7 Ja! du har säkert rätt, jag tittade på dem och såg att dem hade hopväxta fenor. Jag som trodde det var kardinal tetror för att dem var så lik!  :D   Tack iaf!   Ska bli skoj att få se dem växa upp.