BESLUTS ÅNGEST.. AHHHHHH
hellu! jag en sån himla besluts ångest
i mitt 60l har jag lite platys guppys och svärbärare. MEN JAG vill ha räkor… så jag funderar på att sälja fiskarna men när jag bärrätade det för min lilla syster brast hon ut i gråt
hon vill så gärna ha kvar "sin" fisk "bertil" en rödfenad haj. men jag vet inte om jag ska sälja fiskarna eller skaffa räkor… så jag vill veta vad ni tycker 
fast jag älskar värkligen men Ancistrus Malin, så skulle det gå att ha nåra körbärs/crystal red tillsammans med Malin? för att om det inte går så köper jag ett 100l bara till henne :P
Ha de gött
www.123minsida.se/Familgen Snygg
tack, det var så jag tänkte ;)
Den "Rödfenade hajen" måste ni sälja i vilket fall tyvärr.. :/ Vet inte om det är en Eldstjärt eller en Regnbågshaj, men båda två arterna vill ha minst 200 liter helst.
Är inte proffs på vilka arter räkor går att hållas med, men funderar lite på om Amanoräkor skulle gå? Kan någon mer erfaren av räkor svara på detta?
/ Emma
jag vet att han vill ha typ 200l men när han blev stor skulle vi byta in honom mot en liten :)
#4 En liten likadan fisk eller en ny art? :)
/ Emma
en liten rödfenad haj ;) vi har gjort så med sinamesiska algätare också :)

Om du vill få avkomma efter räkorna får du räkna med att inte ha några ungar alls. Möjligen Ancistrus, men den behöver ett större akvarium än 60l så småningom, den med.
Du skriver i första inlägget att du är berädd att köpa 100l till din mal. Varför inte låta alla fiskarna flytta till ett större boende och bara ha räkor i det mindre karet?
Körsbärsräkor är ganska tåliga och försökar sig lätt om de inte bor med fiskar.
Varför är det inte bättre att bara skaffa fiskar som får plats i erat akvarium livet ut istället? Eller helt enkelt skaffa ett till större?
/ Emma
jag har gick och frågade mamma om jag kunde få ett större akvarium hon sa:
-ja visst hur stort typ?
så jag vi kom fram till att jag får ett 240l :)))))))))))))))))))))))))))))))))))

Grattis! :)
Åh va bra! Grattis :D
/ Emma
Grattis!! Vad roligt
Jag har Körsbärsräkor ihop med andra fiskar.
De lyckas föröka sig ändå
Ett tips är att ha mycket växter och javamossa som de gillar att gömma sig i 
bra då hoppas ja att " bertil " får bo där så kan du ha räkor i ditt andra kar .. men komihåg det kan vara väldigt svårt att sälja fiskar
alla djur är lika värda .. SÄG NEJ TILL ÄKTA PÄLS !!! / sagis 13 år