Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettberättelser-bilder-bildtrådar
Läst 3758 ggr
Ratata
0

Räkakvarium - bildtråd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu jag har äntligen fått invånare till min 30-literburk. Är så himla glad över att ha ett litet akvarium på skrivbordet med bara ryggradslöst, en dröm sedan länge. Nu blev drömmen verklighet!

Jag fick hem ett gäng crystal red-räkor igår och jag är så himla nöjd med dem! De far runt i hela akvariet och verkar tycka att det är jättekul att klättra på glaset och silikonlisten av någon anledning.

Växtligheten är inte jättefrodig ännu, men det får duga som en start. Det är ett gäng ormbunkar (minst 2 arter) och Christmas moss i än så länge. Hade i Vallisneria spiralis men alla plantorna ruttnade på några dagar av någon anledning… Vet inte riktigt vad jag ska stoppa i mer, så förslag är välkommet.

Ratata
0

Det är sinnessjukt svårt att få skärpa på räkorna! Här har vi en som blev lite skarp, men då vänder den baken till såklart. Man ser tydligt den fina kontrasten mot den svarta sanden iaf :)

Ratata
0

Och så en liten glasklättrare ;)

[Wijsa Kaberg]
0

Vad fint det var!

[Popcorni]
0

Vilket fint räkakvarium. :)

[Thiah]
0

Vilka små sötnosar! Hur stora blir dom/är dom?

Alex05
0

Väldigt fint räk-akvarium :)

Ratata
0

Tack för alla kommentarer :)

#5 De blir runt 2 cm men mina är lite mindre då de är ungdjur.

[dynamitella]
0

Jag tror det blir jättebra :)

Mina största crystals är över 3 cm :) Så honorna kan bli rätt stora. Men bara en av mina 11 crystals har burit på rom och fått avkommor på 6 månader. Jag tror jag sitter här med 10 honor och en hane, som inte får grejerna rätt :(

Ratata
0

#8 Vad tråkigt att höra. Jag blev lite bekymrad över att 3 av de 13 räkorna dog efter transporten, men förhoppnigsvis blir det inget mer bortfall nu. :( Har läst om att de ska vara rätt känsliga och de fick ju trotts allt spendera 2 dagar på posten, så det var väl inte jätteöverraskande.

Håller som sagt tummarna för att det inte går bort fler nu och att de så småningom blir bebisar på dem också. Det är ju alltid trevligt med bebisar :)

[hejhejnaffy]
0

Fint kar och gulliga räkor :)

Ratata
0

#10 Tackar tackar!