Uppdatering och vildguppys :)
Idag tog jag hela dagen åt att göra iordning och städa alla akvarierna.
Här är lite bilder på hur det ser ut nu, och på några invånare. Mest för att ha bilder att gå tillbaka till :) Bilderna är lite halvkassa åt höger och vänster. Bättre bilder kommer sen när allt växt till sig.
Den understa bilden är tagen precis när jag började dra upp de gamla växterna, och den översta är när allt är planterat och klart.
Mitt 70 liters kraschade. Staurogyne repens slutade växa, och blev gula, och massa bajs samlades på sanden.
Efter några räkor hade dött fick jag nog och rev upp alltihopa! Växterna som är nedsatta nu är inte planerade, utan bara där för att hjälpa vattnet, och agera skydd för invånarna :) Sen när jag bestämt mig för hur det ska se ut, kommer det planteras om.
Här är guppy-karet :) alla nya små fiskar, och yngel, bor här tills de är friska eller stora nog att flytta till större akvarium. Det rymmer bara 25 liter, men räcker utmärkt då ingen fisk är större än 2.5 cm.
Just nu är där nog ca 10 vuxna vildguppys och några bebisar, samt 3 svärdbäraryngel som snart är könsmogna och redo för flytt.
Här är bara växter sporadiskt nertryckta. Absolut inget som ska vara snyggt. Bara funktionellt.
Fin fint ;) Man kan inte be dig om inrednings tips till 20 liters zolux nanokaret?
Tack.
Jo, självklart :)
Jag skulle skaffa någon form av rotala :) (rotala indica exempelvis), och sätta längst bak, på en ras. Och sen flytta den gröna växten till höger, längre åt höger, så den inte skymmer den röda.
Och sen skaffa en liten bit rot, och mossa, och lägga snett över botten :)