Ytterfilter?
Hejsan! Jag har lagt ut min fyrhjuling på blocket. Jag kommer att tjäna 6000kr på det :D Mycket kommer att läggas på akvariet. Jag funderar på att köpa ett ytterfilter till mitt 200L :) Hur funkar dessa? Är dom bättre än ett innerfilter? Vad kostar dom? //Sallad
-Rasmus 🌈
-Rasmus 🌈
jag skulle satsa på detta ytterfilter istället för eheim classic 2213.
http://www.pwss.se/product.php?productid=3577&cat=305&page=1
#2 Okej :) Låter det mycket?
-Rasmus 🌈
#3 kostar lite mer men filtrerar ju nästan dubbelt så många liter per timme och det skiljer ju inte så många hundralappar. En investering i ett ytterfilter är en bra investering & då ska man inte snåla.
Hur mycket det det kostar spelar ingen stor roll :) Jag menar låter DEN mycket. Jag skrev fel :P
-Rasmus 🌈
jag har ingen erfarenhet av något av dessa filter när det gäller ljudvolymen.
Tror nog inte det skiljer nått direkt i ljud….och om man nu inte vet så hade jag ju gått lite på hur mycket filtret klarar per timme.
Ska själv införskaffa fluval fx5 men jag har ju betydligt större kar än det du har,så ska du ha det bästa du kan ha i ytterfilter så är fluval fx5 given 1:a
Går att få tag på för 2300:- & sopar banan med alla filter du kan hitta på dagens marknad.
Fluval köper jag då alldrig mer.
AM-top har du som är lite billigare (Eheim kopior)
Sunsun är också billiga men har jag hört lite olika om. men är sugen på att prova ett själv
Jag har 2 st Fluval ytterfilter & 1 st Eheim ytterfilter till mina akvarier, och jag tycker bara att de låter lite svagt (surrande) när man har öronen inom 1 meter ifrån dem. Men jag har gömt dem inne i olika skåp, så det kanske hjälper.
Och det är oftast så mycket andra ljud i det rummet där jag har akvarierna och man vänjer sig nog rätt snabbt vid ett lågt surrande.