ancistrus
jag har 3 äldre Ancistrus hanar tillsammans med en massa andra fiskar i ett 400 l kar, de är säkert 3-5 år gamla.
mina frågor:
*om jag köper några honor, är dessa hanar (troligen) villig att leka och yngla av sig?
*är det troligt att en guldancistrus/albino och en vanlig brun kommer leka och vad blir resultatet?
Ingen som har svar på mina frågor?? :O
Får kanske ha i åtanke att folk jobbar och går i skolan så svaren kanske inte kommer direkt :) Yngre hanar är mer produktiva, men visst tror jag säkert att dina skulle kunna leka om de fick en eller flera honor i karet. Guld eller brun spelar ingen roll de leker även om det är olika färger på dem.. Vad det blir av ynglen är lite svårare att svara på, allt beror på vilka gener just dina malar bär på. Har ett par bruna som får 1/3del albinoyngel per kull t.ex.. Vet även de som haft 2 albino som bara gett bruna yngel så ja.. Men rimligt vis borde det bli en del brunt och en del abino i kullarna med olika färger på föräldrarna men det kan man inte garantera, med tanke på att man inte vet vilka gener de bär på.
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
så det kan alltså inte bli albinofärgade och bruna, utan antingen är malen brun eller albino?
Jo, läs texten en gång till.
//GuUuLd,
-IE Photography-
jag menar så att en och samma mal (i kullen) kan inte bli både albinofärgad och brun?
Näe, sannolikheten för att det skulle hända är inte så stor.. Då måste du urvalsodla i några generationer först.
//GuUuLd,
-IE Photography-
okej, de hade då vart coolt iaf! :)