Frågor :)
Då vart de bestämt när lönen kommer blir det uppstart av akvarie igen. Där det kommer huseras äppelsnäckor och ett par paletter samt ancistrusmalar.
Min son som bestämde att det fick bli paletter :)
Akvariet jag ska starta upp är på 110-120l kommer inte riktigt ihåg exakt.
Eftersom det inte är lönt att fråga i djuraffär så frågar jag här :) Räcker utrymmet till 4-6 äppel och 1 par paletter?
Anledningen till att jag inte haft just detta akvariet igång är för att det blir världens angrep av alger. kommer givetvis inte på vad den algen heter. men det växer typ som långa hår på ALLT i akvariet, men främst i de små hålen där vattnet kommer ut från pumpen.
Hur blir jag av med algerna???
Väldigt tacksam för svar :)
kan inte svara på dina frågor men jag kan hjälpa dig med hur manräknar ut hur mycket ett akvarie rymmer.
Exempel 1. Mått: 50cmX30cmX30cm så räknar man 5X3X3=45Liter.
Exempel 2.Mått: 150cmX50cmX50cm så räknar man 15X5X5=150Liter
så nu är det bara att mäta & räkna så vet du exakt vad ditt kar rymmer.
15x5x5= 375 liter väl? :P
http://www.thebull.se/akvarium/alger/index.html hittade en sida om alger! Du kanske kan se om någon av dom är samma som du menar :)
Hr bekanta som har paletter ihop med äpplen o paletterna försöker kontant äta på tentaklerna på äpplena, visst de lär sig o hålla dem inne så de brukar int ekunna skada dem.
Bara så ni är beredda på att det kan hända när man blandar dessa arter.
#2..tack för rättningen…satt i mina egna tankar.375L ska det var såklart!
Äpplen ä ett syveränt val;))) vet att de ska ha 10 l vatten per vuxen i alla fall=))
Mvh Malin
Snäckor snäckor snäckor www.familjensnygg.se 
Ha de gött
www.123minsida.se/Familgen Snygg
#2 kanon sida. de är tofsalger jag alltid får i de akvariet.
#1 då ska jag leta rätt på måttbandet och mäta :)
#3 alltid bra att veta :) då ska jag nog tänka om lite ang fisk :)
Det känns lite konstigt att du som själv har äpplen rekommenderar dem till ciklider?
Jag skulle inte sätta snäckor med paletter. Våra paletter dödar äpplen, posthorn och alla andra snäckor som finns i akvariet.
Ha de gött
Tänkte inte på ciklider? Det är ju det hela tråden handlar om :) Palettciklider och äppelsnäckor.
ok är inte palett ciklider ciklider då??
Ha de gött
Jo? Det är ju det jag säger :) Tråden handlar om palettciklider, som jag upplevt vid flera tillfällen tar död på mina äppelsnäckor.
Vilken färggran mindre ciklid skulle du rek att ha tsm med äppelsnäckor?
#10 Goggla på dvärgciklider =)))det finns riktigt läckra =))har vi i vårt stora kar bla ;)))o där i ha vi äpplen me =))))
Mvh Malin www.familjensnygg.se
Ha de gött
Ha de gött