Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: allmänt
Läst 2893 ggr
viciouscircle
0

Akvariebänk för 30 liters

Är på jakt efter en bänk till mitt akvarium.. Bänken jag har just nu är inte speciellt vacker (ett gammalt vitt nattygsbord med en "förhöjning" ihopsnickrat av pappa för att höja upp akvariumet lite). Den står som tur är halvt gömd i hörnet mellan soffa och vägg) men nu ska jag flytta det till ett hörn i min lilla lägenhet där bänken kommer att synas.. vill då inte gärna ha kvar den jag har nu utan något snyggare.

Något sånt här enkelt i nån mörk färg vore ju det ultimata

http://www.e-teak.se/Bilder/Produkter/sb-hylla-kub2ek.gif

hjälp mig hitta! Vill inte betala mer än 400 kr helst!

Andra tips på bänkar som skulle kunna fungera är också välkomna! Vill helst inte ha en sån där standard som är till för akvarium (ben och bordsskiva) vill gärna ha så att man får plats att förvara saker under.

Måtten på akvariumet är i bottenarea 25x40 .. så bänken lär vara 30x45. helst inte mer heller eftersom hörnet där det ska stå är ganska exakt så att en bänk med dom måtten skulle få plats.

Och ja, det måste ju klara en vikt på ca 50 kg (akvariumet, inredning och en och en annan katt som kanske får för sig att hoppa upp).

[dynamitella]
0

Har du kollat på IKEA? :)

viciouscircle
0

Är godis gott?! :D hah. ja där kollade jag först och främst.. är lite av ett ikeafeak ;(

Deras kuber finns bara i "4 rutor".. vilka blir ca 60-70 cm i bredd och får inte plats. Dom har enrutor också som man isf kunde ställa på varandra.. men dom klarar typ ingen vikt alls :S Typiskt Ikea.. ser bra ut men innehållet är ju bara nåt enkelt papp för att fylla ut = tål ingen vikt alls.

Men tack ändå för tips ;)

[hejhejnaffy]
0

Annars kan du köpa en vanlig hylla man skruvar fast i väggen? Fast den kan man man inte förvara saker under… Och jag vet inte heller om den håller för 50 kg… Annars hade det kanske varit snyggt :)

viciouscircle
0

Vill helst inte ha något som man sätter fast i väggen.. Tycker det känns lite ostabilt ^^ Vill även helst undvika att göra för mkt skador i väggarna :)

och sen ja.. förvaringen. :) Men tack ändå för förslaget!

[Evisen]
0

Nu kommer jag och lägger mig i här…Flört

Jag hade mitt 54 liters akvarium på en tv bänk vid namn Flärke. Kolla blocket, sthlm. Såg att den fanns där.

Har för mig att den klarade av just 50 kg. Tyckte den var bra då det fanns utrymme för fiskmatsburkar, håvar osv..

viciouscircle
0

#5 Tack så mkt för tipset Evisen! Dock blir det problem med måtten där. Har bara ett litet hörn i ett rum som begränsas av två dörröppningar på vardera väggen så det måste passa precis med måtten!