Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettväxter
Läst 2657 ggr
tvättäkta bybo
0

växtnäring

vad kan man använda för växtnäring som inte påverkar fiskarna eller äppelsnäckorna?

Soda2
0

Jag kör med easylife Profito, samt easylife easyCarbo samt en järngödning.

Fungerar fint med både snäckorna, fiskarna och räkorna

tvättäkta bybo
0

Finns det inte någon "allt i en" så man bara behöver ett medel. Hade velat få lite fart på växterna, tycker inte att det växer något…

Soda2
0

växtnäringen ges ju 1 gång i veckan medans kolet ges dagligen därför kan d einte vara i samma flaska.

tvättäkta bybo
0

Vad är kolet bra för då?

Kwassi
0

Easy carbo varje dag + PMDD här.. Hoppas på att kunna skaffa CO2 i ett par kar för att slippa carbo! :)

stosse
0

Samma som #5 :D Har både äpplen och fiskar:)

tvättäkta bybo
0

Alltså jag kan inte alls sånthär, så ni får "ta det på svenska" :P

stosse
0

Easy carbo är näring som man droppar i varje dag och man köper det på nätet eller djuraffär… pmdd kan du göra själv men enklast köper du det genom nätet i färdiga förpackningar :) ner med påsens innehåll i halvliters colaflaskor, tre olika flaskor. Sen häller du i en viss mängd en gång i veckan :) har du inte co2 så är easy carbo bra att ha.

Kwassi
0

www.haack.se/pmdd Där finns PMDD.. Billigaste näringen! Utöver det behöver växterna kol.. Detta tillsätter man genom antingen koldioxid med trycksatt koldioxid (CO2 pump) eller ex. Easy carbo, carbo Green etc.

Catta-
0

Jag har bara i easylife Profito enligt anvisning på flaskan och mina växter mår jättebra.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

tvättäkta bybo
0

ja, okej…

jag är ju helt nybörjare när de gäller dethär med växtnäring…

åker till en större stad imorgon och tänkte köpa lite fiskar, så tänkte passa på att köpa växtnäring samtidigt…

så frågan är, vad exakt ska jag köpa då?

stosse
1

Jag har användt easy life easy carbo och easy life profito :) carbon sätter du i varje dag, profito en gång i veckan:)

tvättäkta bybo
0

okej :) då ser jag om jag hittar det då! :)

stosse
0

Ett tips är att ha i början ha någon växt som växer snabbt för när du sätter i näring så kan det komma alger… Snabbväxande hämmar algväxten!

tvättäkta bybo
0

är bara de problemet att jag inte kan ha andra växter än såna som fästs i rötter/stenar

jag har:

microsorum pteporus

anubis

javamossa

frogbit

och några ytterst få valle

men jag har ett gäng äpplen som "fixar (alg)biffen" ;)

tvättäkta bybo
0

nu har jag köpt carbo och profito! :)