Foton på fiskar.
Vill gärna ha tips om hur sjutton ni kan ta så sjukt fina bilder på era fiskar!! Jag blir knäpp när jag ska ta kort på mina XD
<3 Kärlek är som en cirkel, den tar aldrig slut… <3
jag blir också knäpp innan jag lyckas.. skärpan och så blir nästan aldrig bra! :O men det gäller att ha tålamod ;) fiskar är nog bland det svåraste.. tycker jag.
beror ju kanske också på hur snabb kameran är på att knäppa och vilka inställningar man har..
det här är iallafall min favoritbild på min fisk pongo, som är en dalmatinermolly :)
Ett tips är att ta många, många kort!
Ibland knäpper jag runt 50 st kort och kanske blir nöjd med 1-2 st av dem! Och ibland blir inget bra, så så tar man en paus och försöker igen lite senare! 
#5; Gör också så
#1 min dalmatinmolly heter också Pongo ;) haha är nog rätt originellt av oss xD
Jag har en Canon EOS 1000D, den äger, men funderar på nytt objektiv, det kanske inte ens är värt det? Jag fotar ganska mycket, men om jag slutar med det är det inte värt pengarna..
#7, haha ja men jag tänkte på hunden pongo i 101 dalmatiner :D
#9 nya objektiv, nya möjligheter! Vad har du tänkt fota med det nya objektivet? Har själv precis köpt mig ett macroobjektiv vilket gör ganska stor skillnad på bilderna :)
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
#8 Smart! Jag ska testa trycka kameran mot glaset jag å!
#10 Hehe ja men jag mena ju det, vi är nog inte dom enda som har dalmatinmollys döpta efter dalmatin hunden ;) men det e ju ett passande namn iaf! :)
#11: Jag fotar mest fiskarna, men också mycket hästar, hundar, natur och kaniner ;)
Har för det mesta gjort som #8 Skriver, men med nya macrot går det inte att klämma upp sig riktigt så nära.
//GuUuLd,
-IE Photography-
CR räka igen :)
//GuUuLd,
-IE Photography-
Nomorhamphus sp. fire
//GuUuLd,
-IE Photography-
Och en guldkaudi hona :) Är väl några hyffsat nytagna bilder :)
Fotar mina bilder med en Canon EOS 550D och diverse objektiv, alla dessa är dock tagna med ett Canon EF 100/2.8L Macro IS USM
//GuUuLd,
-IE Photography-
Fota fiskar är svårt… riktigt svårt. Ju mindre fisk - ju svårare att fokusera, Ju snabbare fisk - ju svårare att få skärpa i bilderna.
För att kunna se att Mysteri är en fisk och inte bara något blurrigt så har det krävt 50-100 foton per "lyckad" bild. Närbildsgränsen på objektivet jag har är tyvärr för långt så jag har fotat med 55-200 telezoom, suttit 2 meter ifrån och zoomat max sedan är det micrometer petande på fokusen fram och tillbaka hela tiden och hoppas på att fingret är snabbt nog, kameran är det iaf. Jag fotar med en Canon EOS 500D.