Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettvilken-fisk
Läst 949 ggr
DannePP
0

Snäcka+skiffer=?

Jag har bestämt mig för att köpa någonslags snäcka till mitt akvarium och just nu lutar det mest åt äppelsnäckor men jag har fått höra att man inte får ha vassa saker i akvariet då. Jag har skifferstenar i akvariet och det är ju lite skarpare kanter på dom. Går det eller måste jag byta ut stenarna?
Finns det kanske någon annan snäcka som är lite tåligare?

Vill helst inte göra mig av med dom stenarna efter som att dom utgör själva grunden i akvariet =/

Firren
0

Anledningen till att man inte ska ha vassa kanter med snäckor är ju för att de kan skära sig och skada foten på kanterna, alla snäckors fot är densamma (?) så jag tror tyvärr inte du hittar någon snäcka som är "tålig" för vassa kanter.

DannePP
0

Vilken otur =/ Ja ja då finns det väl inget annat att göra än att byta stenen :( Men vad gör man inte för att dom ska ha det bra :)

Firren
0

Precis :) Har du läst snailmillas hemsida? Den är riktigt bra och du får reda på all information om äppelsnäckor!

DannePP
0

Ja det har jag, det var där jag lästa om att dom inte ville ha vassa saker :) Super bra hemsida med info och fina bilder! :)

Firren
0

absolut :)

Hanna
0

Går det inte att slipa ner kanterna? För så vassa kanter har väl inte skiffer? :o

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

DannePP
0

Jo det kanske det gör :) Har du någon idé om vad man kan använda sig av då? :)