posthornssnäckor
Idag har jag fått hem 7 st posthornssnäckor som jag hoppas gör ett bättre jobb än min algätare. :P ska man mata dom med något mer föresten?
<3 Kärlek är som en cirkel, den tar aldrig slut… <3
Du kan ge dem lite kokt brocoli =))) men ta upp resterna dagen efter för annars kan det börja lukta as !!!men inte mata för mycket om du vill de ska gjöra bra i från sig=)))
Mvh Malin
Ha de gött
www.123minsida.se/Familgen Snygg
okej! :D Tack! :D Hur stora brukar dessa bli?
Ja de kan bli upp till ca 2 cm =)))
Ha de gött
oj! :D Vad bra då har hittills 7 st posthorn och sen 2 st som jag faktiskt inte vet riktigt vad de är för sort. dom har liksom gyllenbruna skal med svarta prickar i några rader. :P Är de för mycket eller för lite snäckor i ett 750 l?
750 liter… *dreggel* då borde du iaf kunna ha Typ 50äppelsnäckor eller 100 posthorn om du skulle vilja :D
Sorry för att jag kapar tråden lite,men måste bara fråga om man kan ha 1 posthorn i ett 10 liters kar? Elr är det bättre att ha 2st? Vill ju hällst inte ha några bebbar….
Du kan ha 2.. Det är bara plocka bort ifall det läggs några ägg..! Dom är ju hermafroditer också så det kan bli ägg med bara en ;)
#5 Haha ja! :D Jag hade faktiskt velat haft några äppelsnäckor också. :D
#7 Ojoj!!! hade inte en aning om att posthorn var hermafroditer! :P Jävlans! ;P Aja, djurmagazinet vill nog adoptera lite. :P
#8araminta=))) hihihi japp det är de ,men man kan ju försöka att ta sönder äggen inan de kläcks =))
#6hejhejnaffy jo men du kan ha fler de gillar att va tillsammans =)))
Araminta :jag har Råsa äppelsnäcker på g finns om det på hemmsidan o de är ju flockdjur så de trivs flera=))
Mvh Malin
Ha de gött
Ja jusst det #4 aramita de der jyllen bruna ä leopard färgade posthorn =)))
Ha de gött
Kan man ha 2 posthorn i ett 10 liters kar då?
#12 det där är inget posthorn! Vet nt vad det är men ingen posthornsnäcka iaf ;)
nä de va de jag tänkte. jag har inte en aning om vad det är. på djurmagazinet sa dom zebrasnäcka. men det är de ju inte heller. :/
Nej det var inget posthorn =))) men ack så fin =)))Jag ä ett snäcknörd o jag tycker de ä vackra o roliga djur =))) snäckor ä flock djur me äppelsnäckor i alla fall=)))
Ha de gött
Det är en Neritina sp. Just den där heter "Red onion"
:) ja de är ju de, dom är så sjukt söta också! :D Jag älskar dom! :D Därför jag var tvungen att skaffa ett gäng nu när jag hittade en uppfödare som bor några minuter ifrån mig. hon tog 5 kr styck. Så jag passade på :P
Den och zebra är samma snäcka, fast olika skalfärger.. Vill man att som ska få snäcklingar behöver dom bräckt vatten som typ platy, fullt och molly :)
jasså? :D okej! :D nja, min akvarie består av 3 st röda ciklider en Påfågelciklid och en stor Ancistrus, 7 posthorns och 2 st såna där. :P Så ja…. snäcklingar lär jag nog inte få utav dom :)
Araminta det är en Nertinia sp "Zebra"
extremt duktig algätare tar även green spot alger =))
Den ser mycket dåligt ,så den ser knappt 1 cm framför sig .o den vill ha ph7 i vattnet annars funkar den inte så bra o kalkrikt vatten för skalet =))
Den kan växa upp till 3 cm .
men ä en exttremt bra rymmare =))) så täckglas på ä det som gäller om du vill ha kvar denna vackra varelse =)))
Det ä en av de vackraste i akvariehandlen =))) så var rädd om "zebran"=)
mvh Malin
Ha de gött
#12 WOW, vad läcker!!! Vill ha!
Cool!
gud va häftigt! Ja det ska jag verkligen vara. :) Ska köpa nya ph stickor imorgon och lite växter. :) det verkar iaf som om dom trivs. dock så är dom väldigt sega. :D Mina posthorn rör sig mycket snabbare än dessa andra. :P
#23 ja de verkar vara det vackraste =))) jag kollade upp dem på en tysk sida =)))
snäckor snäckor snäckor
Ha de gött