Kuhliål(ar)!
Tänkte bara dela med mig av en liten händelse som gjorde mig så glad…
Jag har haft akvarium i 14 år, alltså sedan jag föddes. Har väl inte riktigt intresserat mig av akvariets invånare, utan det har bara varit en kul grej (som mamma och pappa har fått sköta om), och så är det så fina att titta på. Men nu har intresset för att veta vad jag har i akvariet väckts…
Stod nyss och försökte skrapa bort lite alger från glaset, och kunde inte låta bli att lyfta lite på roten för att se om jag kunde få syn på kuhliålen vi har. De är så otroligt söta! Lyfter lite på roten, och där tittar ålen fram. Nej vänta, det är två ålar! Nej, tre! Men där är det ju en till, en miniål!
Så vad jag såg, så var det fyra kuhliålar, varav ena var pytteliten… En liten rolig upptäckt sådär. Nu behöver jag inte köpa några fler kuhliålar, hade tänkt skaffa mig några kompisar till den ensamma, som visst inte var så ensam.. 
Åh vad roligt! De är väldigt svåra att odla :)
sånna vill ju ja ha 
alla djur är lika värda .. SÄG NEJ TILL ÄKTA PÄLS !!! / sagis 13 år
Kul, följer gärna deras "utveckling" ;)
kan du lägg upp bild(er)……haha
Vad häftigt med kuhliismått!

#4 Försökte mig på att fota dem förut, men de ligger gömda under en stock och är helt omöjliga att fota (och lyfter man på stocken blir det en väldans fart, så då går det ändå inte att fotografera…). Men ska "möblera om" i akvariet i helgen, ska försöka få några bilder då! 
okej vad kul
hur stort kar behöver 3 kuhliålar?
Det som är viktigast är bottenytan. Minst 30x50 tycker jag.
(så ca 40-50 liter, för vuxna ålar)
Däremot kan du ha 10 ålar däri. Och folk i forumet har kuliålar i 20 liter. Det kan också gå bra, men inget jag rekommenderar.
Grattis! :)
jaha tack blev lite sugen på dom.