HUr lång tid??
jag undrar nu hur lång tid det kan ta för två små gyppu yngel att växa sig stora så dem kan bo i karet med dem andra?? och när dem får färg, när man vet vilken kön?? jag vill bara veta ungäfer hur lång tid det ska ta… ;)
Tar ett par månader typ :) beror lite på hur mycket man matar och tempen också har jag för mig. Dom får oftast färg efter ett par veckor, men kan ske tidigare eller senare, beror på hur snabbt dom växer. Bra vatten, lagom temp och tillräckligt med mat gör ju så att dom växer snabbare än om dom får för lite mat, har för kallt vatten och dålig vatten kvalité ;)
Själv har jag platy yngel och dom har lite kallare temp än vad dom borde för min doppvärmare går inte att ställa in så den verkar sköta sig själv i stort sett :/ vilket resulterar i att dom växer ganska slött… mina yngel är ca 5 månader gamla och inte större än 1,3 cm ungefär.
okej! Mina två st yngel är cirka 2 mm… dem har stort utrymme. men jag matar bara när jag matar mitt vanliga akvarium, när det är slut. 
Yngel bör bli matade 3-4 gånger om dagen, i små mängder.
Helst med levande foder eller mosat fryst (artemia, krill, svarta/vita mygg, oxhjärta mm).
Guppy* du skrev gyppu ;)