Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1452 ggr
[Wijsa Kaberg]
1

DJURPLÅGERI ANNONS 200%

Jag är så arg just nu! Hur fasiken tänker man när man har 2 pappegojciklider, två scalare och en massa andra fiskar I 45 LITER!!!!

Såg denna annons på blocket och blev så arg! (Ursäkta språket)

BILD KOMMER

*redigerat på svordomar*

stosse
0

Man lyssnar på försäljaren i djuraffären? Alla har gjort misstag. Är det inte bättre att skicka ett mail till försäljaren och förklara att de behöver större utrymme än så, istället för att försöka hänga ut de på internet?

[Wijsa Kaberg]
1

Försöker absolut inte hänga ut någon, och om det är någon som gjort ett fel är det väl ändå den som lurat henne / honom. Ännu en anledning till varför man inte kan lita på många djuraffärer..

[Wijsa Kaberg]
1

Enligt annonsen ska det vara 6 STORA fiskar som ingår..

koompiis
1

Tyvärr är ju aldrig djuraffären speciellt upplysande och många tror att de fiskar dom har inne är STORA redan i butiken :/ Har samma problem här i närheten, och den "info" som står vid varje avkarie är enbart hur stor dom är för tillfället och ingen upplyser hur stor dom faktiskt blir eller hur stort akvarium dom faktiskt behöver. >_<
Sen är väl människor för lata för att söka information för dom litar ju självklart på sin försäljare och att dom faktiskt ska ha kunskap :o

Men ja, detta såg väldigt minimalt ut :o Jag menar, pappegojciklider är inte dom minsta fiskarna precis :/

[Wijsa Kaberg]
1

#4: Nja, inte direkt ;) Såg även nu att det är en STOR fisk bakom scalarna! Alla dessa fiskar tillsammans borde minst ha några hundra  liter akvarium INTE 45 LITER. Självklart ska inte dem i djuraffärerna ljuga, men om man ska skaffa ett djur tycker jag också att det är lite upp till en själv att läsa på också.

Stoodyear
1

De här kan man inte bara lägga på djuraffärerna, räcker att vara en aning realistisk för att fatta att dessa fiskar inte får plats. Personen i fråga som har gjort såhär är med största säkerhet dum i huvudet.

Även om man begår ett misstag och köper en fisk som blir stor, så kan man ju sälja eller bara skänka bort den.

[Wijsa Kaberg]
1

Som jag skrev i inlägg nr 5: "Självklart ska inte dem i djuraffärerna ljuga, men om man ska skaffa ett djur tycker jag också att det är lite upp till en själv att läsa på" Sedan att man bara köper lite "fina" fiskar och stoppar i ett 45 liters kar är man ju lite konstig. Vad har vi lärt oss av detta? Jo, LÄS PÅ innan du skaffar djur!!!

Stoodyear
0

Var det riktat till mig eller?

[Wijsa Kaberg]
1

Nä, haha!! Tror vi syftade på samma sak, att personen som gjort detta kanske borde läst på och kanske till och med utan att läsa på fatta att fiskarna skulle behöva minst ett 10 gånger så stort kar ;)

Zandrama
1

Ja men usch va hemskt >_< Hoppas att fiskarna kommer till någon som har KOLL ialf. Stackars firrar :(

Ja djuraffärer litar jag inte heller på vad de säger.
Överhörde en på Arken Zoo i Kungens Kurva för några dagar sedan till någon som skulle starta upp ett akvarium.
Hon sa att man man bara behövde vänta 2 dagar innan man hade i fiskarna :O

//Belinda aka Zandrama

[Wijsa Kaberg]
1

#10: Vissa har faktiskt i fiskarna efter 1-2 dagar. Jag brukar låta det stå MINST en vecka..

[josefineomar]
0

Köper man aldrig fiskar utan att fråga i djuraffären först? Kanske denna människan inte rådfrågade en affär, utan köpte dem i olika omgångar och personalen i butiken trodde människan visste vad denne gjorde? Man vet ju inte, och kanske man inte ska skylla på djuraffärerna helt och hållet ;)

Men borde man inte mejla ägaren och påpeka detta? Istället för att ge utlopp för sin ilska här menar jag ;)

[Wijsa Kaberg]
0

#12: Det är ju det jag och stoodyear menar. LÄS inläggen ovan ordentligt innan du bildar dig en uppfattning så att det inte blir ett missförstånd ;) Vet inte om hon ens lagt ut sin mejl där..

[josefineomar]
0

Nu har jag mejlat människan, så får jag hoppas att de nya hemmen har stora akvarium att sätta ner sina fiskar i :)

ivanhoe81
0

och jag som tycker att jag har trång i ett 200liter med 10 neontetror, 10 glödbandstetror, 2 guppyhonor, 2 kardinalfiskar, 2 malar. 2 dvärgbotior och 4 pansarmalar men det är ju ingenting mot dessa fiskar i ett 45liter

[Wijsa Kaberg]
0

#15: höhö, nej det kan man inte direkt säga ..

[josefineomar]
0

#13 - Jag läste allt, men inte så noga kanske, däremot så kan jag ju upprepa det ni redan sagt fast på mitt eget vis ;)

Stephanie
0

Jag tog bort dina svordomar och bilden. Man får inte använda andras bilder utan lov.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal