Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 3971 ggr
Araminta
0

Städare i stort akvarium?

Är idag på väg till arken zoo igen, på jakt efter en till påffe och några städare.

Någon som vet vad man kan skaffa för bra städare till akvariet? Har en stor algätare på 35 cm. Men han städar inte direkt botten.. :/ Något tips? eftersom mitt akvarium lyckas bli skitigt så j*vla fort… Och de måste kunna gå ihop med påffar. vill inte göda min påffe mer än vad jag redan lyckats göra… :/

<3 Kärlek är som en cirkel, den tar aldrig slut… <3

Firren
0

Snäckor kanske? ^^

Kwassi
0

Jag skulle nog rekommendera malaysiska sandsnäckor om det är bottensubstratet du har problem med och det inte är alltför grovt

snailmilla
0

Äppelsnäckor eller Malaysiska sandsnäckor, jag har båda till salu.

Med vänlig hälsning

www.appelsnackor.webs.com

Firren
0

snailmilla, vill bara säga att din sida är grym och dina snäckor är skitsnygga!

Araminta
0

Tack så hemskt mycket. Har faktiskt funderat på snäckor. :D

Firren
0

Då rekomenderar jag snailmilla :)

snailmilla
0

:) Tack för så bra respons! Kul att du gillar hemsidan, det finns fortfarande massor att lägga till på den, bilder, info mm.. Men allt tar sin lilla tid. Tusen tack.

Firren
0

Jag ska köpa snäckor av dig :D

Araminta
0

snailmilla, vart bor du då? :D

[dynamitella]
0

Tänk på bara att inga djur äter bajs :) Så med "smuts på botten" hoppas jag att du menar matrester, växtrester eller alger.

(Jag nämner det eftersom vi har haft ett par personer här i forumet som fått höra i djuraffären att malar äter bajs. Så jag dog lite innombords!)

Firren
0

Haha gud vad hemskt… :P Men de rör inte bajset alls eller? Tänkte om det skulle vara så att dom äter det om de e skadligt?

[dynamitella]
0

Som jag ser suger de av misstag in allt möjligt på botten, men spottar direkt ut bajs och stenar/sand :)

Så de har nog instinkter nog att känna att det inte är ätbart.

Firren
0

Men dåså :)

Araminta
0

Haha! nej smuts på botten är matrester mm… inte bajs. :D väl medveten om att inga fiskar äter de. :P

Kwassi
0

Däremot är växter jättebra på att ta hand om bajset! :)

Araminta
0

jasså??? Vilka växter då?!?! :D:D:D Min påffe skräpar ner så fruktansvärt mycket! :D

Kwassi
0

Alla snabbväxande växter tar till sig bajset som gödning.. Blir bara "jord" kvar sen som inte försämrar vattenkvaliten.

Araminta
0

hm, kan du nämna några exempel? :)

Kwassi
0

Vallisneria, olika Echinodorus och polysperma