Vill ha insperation!
Hej! jag skulle gärna villja ha insperation till mitt 120liters!
så jag vill gärna att ni lägger in en bild på era kar!
stora som små! ps. vill helst ha bilder på akvarium utan plast skepp och sånt! ;)
snygga kar! :)
Tack du :)
Kolla gärna runt efter "aquascaping". På så sätt får man helt nya idéer :)
jo jag har sett aquascaping förut men jag får aldrig till det…
så idag köpte jag lite mer växter och en rot+4stenar 
Det är bra :)
Ha inte bråttom bara! Lägg ner sakerna, och vänd och vrid. Det kan ta en hel vecka innan man är nöjd. Det är ok :)
ja, men har du något bra förslag på mossa som man kan ha i akvariumet, typ sån som fäster sig vid rötter/stenar?
Ja, Javamossa :) Det är billigt och lätt att få tag i, och det växer bra. Det är den sorten jag har alla mina kar.
ok vad bra! men jag har hört att java mossa är växer okontrolrat snabbt och att man måste hålla på att göra den igorning och sånt.
Ja jo det gör den ju men bättre med något som växer för mycket än för lite ^^
Taiwan,weeping, fissidens , finns många trevliga mossor att trä rötter med =)
fast de ovannämda brukar vara lite halvdyra ,specielt fissidens fonatus (!) jisses vilka priser =P
Men taiwan är ju väldigt fin med sina ormbunkslika vingar som växer ut =)
** Klaga gärna på min dyselexi , för jag har de inte **
Haha, jag tänkte fråga om du inte vart klok när du nämde fissidens :) Satans mossa till att vara dyr och långsam.
Men taiwan och x-mas är bra! Synd att jag aldrig lyckas få hem något billigt bara..
väldigt sjusigt! ;)
Vill inte på nåt vis dissa den här tråden, men det finns en annan tråd med massor av bilder på akvarier. Kan vara värd att kolla in för mer inspiration.
Ja, jag orkar inte ladda upp samma bild igen o jag har ingen annan… ;D
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
#12, om nån vecka kommer jag ha massa x-mas mossa över, den växer som tokig här.. Så du kan ju få köpa/byta mot något om du är intresserad :)
Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk
#2 Gillar den skarpt! Rent och stiligt.
Jag köpte ju javamossa men den dog, det ville sig inte alls….
#16 Om du vill sälja så är jag intresserad :) Beroende på om det är en lätt växt vill säga, verkar ha svårt med just mossa tyvärr….
#18 Ja om en vecka borde jag ha nog för att sälja lite! Hehe det enda jag gjort med den är att lägga den på botten, sen har den förökat sig som tokig ;)
Imitra, ja, jag byter gärna mot något jag har hemma :)
Något ska vi nog hitta. Annars betalar jag, det löser vi.
Jag är lite trött på att bara ha java :) Visst är den trevlig, men ack vad spretig >.<
#20, låter bra! Hör av mig till er när om typ en vecka :)
Men oj vad folk har problem med sina mossor, jag har båda java och x-mas som växer som galningar så jag måste rensa ofta.
#22 vad kul :)
Min java växer som jag vet inte vad. Den har ett eget liv. Haha.
Vill du byta en tuss x-mas mot något jag har, eller sälja en bit nästa gång du rensar, vore det kul.
Som jag sa innan är det dax att prova en ny sort :)