Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettlabyrintfisk
Läst 2094 ggr
gickan87
0

Kampfiskakvarie, honor?

Ni som har många kamphonor, håller ni dem i ett eget artakvarium eller tillsammans med andra fiskar? Köte idag min tredje kamphona men tycker inte dem kommer till sin rätt i sällskapsakvariet. De blir ofta undanskuffade vid matdags då dem simmar långsammare än akvariets övriga invånare. Visa jättegärna bild på era kamphonors hem :)

MVH Erika :)

Imitra
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har mina 3 honor för sig själva i ett akvarie, bor också en hane i en del av karet, avdelat så klart !;)

Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Madamej.blogg.se

Lindzen
0

Jag har just nu 6 honor i ett 180 L där det går andra fiskar och det funkar ganska bra. De blir lite skyggare och håller sig inte lika snygga men det funkar. Man får ju som sagt räkna med ungefär 15-20 L per hona om man har lite mindre kar.

Mvh Linda

Fotohemsida: www.lzfoto.weebly.com

Medarbetare på forumet www.kampfisk.se

gickan87
0

Mitt kär är 120 l. Hur många kan jag ha däri om jag bara har kamphonor däri? Hane ska man väl inte ha med dem?

MVH Erika :)

Imitra
0

det beror ju alldeles på hur pass fredliga de är och hur de kommer överens.. :) Men allt mellan fem och åtta ska nog gå bra , är de väldigt fredliga går det kanske i ett par fler till och med :)

Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Madamej.blogg.se

Lindzen
0

Ja i ett 120 L kanske du kan ha 5-8 honor, men det kan bero helt på hur mycket växter du har, hur honorna är mentalt osv. Man får prova sig fram och man ser ganska snabbt vem som är boss. Så man måste ändå vara beredd på att det kanske inte går att ha mer än 3 honor där.

Mvh Linda

Fotohemsida: www.lzfoto.weebly.com

Medarbetare på forumet www.kampfisk.se