Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: allmänt
Läst 7947 ggr
pernillaa
0

Pris på ancistrus-yngel?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej

Jag har fått två "stim"(om det heter så) med ancistrusyngel för ca 3 månader sen. Jag har inväntat att dom ska bli större innan jag säljer dom men vill inte vänta längre när jag nu väntar barn i sommar och jag vill avveckla båda min akvarier innan. Jag kommer inte ha ork för dom.
Så jag tänkte sälja både honan, som är vanlig brun, och hanen som är albino och alla ynglen.

Vad skulle ni sälja ynglen och de vuxna för? Har så dålig priskoll…
Räknar med att jag kanske måste ge en del till djurmagasinet om jag inte får iväg dom men vill göra ett försök först. De är ca 30-40 stycken.
Vill inte ta för mycket för dom eftersom jag är angelägen att bli av med dom men vill ju inte helt GE bort dom heller helst.

Tacksam för svar

Ha en bra dag! // Pernilla

tvättäkta bybo
0

va vackra dom var! :)

skulle ta typ:

2st/30kr

4-6st/20kr

7</15kr

skulle bara sälja de vuxna som par för kanske 250 kr

:)

pernillaa
0

Vad köper man en vuxen Ancistrus för i affären nu ungefär förresten? och är albinon mer värd än den vanliga?

[hejhejnaffy]
0

#2 jag köppte min lilla bäbis ansictrus för 40 kr i djur maggasinet så i djuraffären är dem mjt dyrara än man köper privat ;) Tror dock inte albino är mer värd… Lycka till :)

tvättäkta bybo
0

Styckpris alltså för ynglen och för paret för de vuxna!

GuUuLd
0

Jag säljer mina ancistrusyngel för 10kr/st.. Albino brukar gå på mer än bruna, brukar sälja mina för 20kr/st i storlek upp till 5cm.

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Otario
0

I djuraffären jag har praktik i två dagar i veckan tar vi 39:- för bruna yngel och 49:- för albino (eller namnet "guld" som tydligen ser lite "finare" ut). Sedan går priset upp ju större individerna är. Tror 89:- är max. Slöjancistrus kostar mer.

/ Emma

pernillaa
0

Tack för alla svar. Har lite mer på benen nu. =)

[dynamitella]
1

Jag känner att 15-20 kronor styck är de mer än värda :) Jag köpte mina bebisar för en femma styck, men gav killen en tjuga i brist på mynt.

Du har ju trots allt fött upp bebbarna och sett till att de får ordentlig mat och husrum. Klart du inte ska behöva ge bort dem :)

dragonstar
0

Kommer du posta ? Jag har en ensam liten rackare och tycker att det är pådiden att sakffa några fler.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

pernillaa
5

Jag har hittat en snubbe här på orten som köper rubb och stubb. Alla fiskar och växter också. Han ska starta upp butik här och föder upp allt han får tag på just nu. Har sålt till han tidigare. Så det är uppgjort nu att han ska köpa alltihop.

dragonstar
0

Okej vad bra för dig synd för mig. =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.