Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettlabyrintfisk
Läst 2854 ggr
Mysisa
0

Varför dog hon?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Köpte en ct hona till en av mina ct hanar för en vecka sen.

Hon var väldigt liten, bara 3cm, inte mycket större än mina största yngel. Märkte direkt att hon inte trivdes i stora karet hon åt inget och höll sig mest för sig själv. Så hon fick flytta till ett mindre kar utan en massa fiskar. Matade henne som jag matar mina yngel, 4ggr om dagen + ett dagligt vattenbyte. Men hon åt fortfarande ingenting. Hon har enbart ätit två ggr under den här veckan och då väldigt små bitar.

Nu tittade jag till henne och hittade henne bakom en sten liggandes på botten död. Men vad dog hon av? bukvattensot? Tycker hennes mage ser stor ut om man tänker på att hon inte ätit på minst en vecka..

bilden är tagen efter att jag hittade henne bakom stenen.

minavitas.wix.com/kennel

Mysisa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Samma dag som vi fick hem henne

minavitas.wix.com/kennel

[dynamitella]
1

Redan då såg hon inte frisk ut tycker jag.. Men på post-mortem bilden ser det ut lite som bukvattensot, eftersom hon är så svullen att fjällen står ut. Lika så att fenorna verkar ha röta eller liknande.

Jag klandrar affären ..

Mysisa
1

Syntes inte på fjällen att dom stod ut förren jag satte in kortet i datorn. Försökt att se på fjällen när hon levde eftersom hon inte mådde nå bra och magen slutade inte vara rund trots att hon inte åt.

Att fenorna är trasiga trodde jag berodde på att hon bråkat med sina syskon helt enkelt, men ja det skulle ju kunna vara fenröta också. Affären går det inte att skylla på. Hämtade henne samma dag som hon kom med leveransen till dom så det är leverantören som måste ha gjort fel om det inte är jag.

I affären verkade hon och övriga honor pigga, ingen som ens visade stressränder

minavitas.wix.com/kennel