Hjälp med innvånare
Karet kommer inehålla: Ancistrusar 4st, pansarmalar 10st, några äppelsnäckor 5st, någon sorts tetror 15-20st.
Sen skulle jag även vilja ha skalarer, hur många och av vilka kön kan tänkas vara "lagom"? Jag skulle väldigt gärna vilja att dom bildade par.
Sen älskar jag bettor - men en sådan skulle nog bara må dåligt i ett så stort kar, eller?
Jag ställer frågan som är ett måste att få svar på innan du kan få några svar på dina andra frågor. Hur stort är karet??
Förlåt, glömde skriva det.
110*50*50 (l*b*h)= 275 liter
Vilken typ av bettor är det du är intresserad av?
Är det betta splendens du vill ha så kan du ha några honor där i om du skippar skalarerna. Skalarer är inte världens snällaste fiskar så dom kan vara lite elaka mot bettorna. Vill du hellre ha en hane så trivs dom bäst ensamma i ett mindre kar.
minavitas.wix.com/kennel
#3 Jo det är Betta splendens jag menar och helst hane. Men jag vet ju att dom mår bäst i ett mindre kar - ensamma, så det kanske får bli en sådan till det lilla karet.
Jag jobbar hårt med att övertala min man om lite ombyggnader, stora karet inbyggt i vägg mellan 2 rum, lilla karet 80*35*40cm (l*b*h) 112 liter vill jag dela av till 2 (56 liter var) och ha räkor i ena delen och betta i andra.
Så mycket vilja - så lite tid och pengar!