Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1388 ggr
[Hjärnans-virvlingar]
0

Hjälp med innvånare

Karet kommer inehålla: Ancistrusar 4st, pansarmalar 10st, några äppelsnäckor 5st, någon sorts tetror 15-20st.

Sen skulle jag även vilja ha skalarer, hur många och av vilka kön kan tänkas vara "lagom"? Jag skulle väldigt gärna vilja att dom bildade par.

Sen älskar jag bettor - men en sådan skulle nog bara må dåligt i ett så stort kar, eller?

jonnson
0

Jag ställer frågan som är ett måste att få svar på innan du kan få några svar på dina andra frågor. Hur stort är karet??

[Hjärnans-virvlingar]
0

Förlåt, glömde skriva det.

110*50*50 (l*b*h)= 275 liter

Mysisa
0

Vilken typ av bettor är det du är intresserad av?

Är det betta splendens du vill ha så kan du ha några honor där i om du skippar skalarerna. Skalarer är inte världens snällaste fiskar så dom kan vara lite elaka mot bettorna. Vill du hellre ha en hane så trivs dom bäst ensamma i ett mindre kar.

minavitas.wix.com/kennel

[Hjärnans-virvlingar]
0

#3 Jo det är Betta splendens jag menar och helst hane. Men jag vet ju att dom mår bäst i ett mindre kar - ensamma, så det kanske får bli en sådan till det lilla karet.

Jag jobbar hårt med att övertala min man om lite ombyggnader, stora karet inbyggt i vägg mellan 2 rum, lilla karet 80*35*40cm (l*b*h) 112 liter vill jag dela av till 2 (56 liter var) och ha räkor i ena delen och betta i andra.

Så mycket vilja - så lite tid och pengar! Skrattande