yngel
Hej! Då har man åter igen fått yngel :P Platy yngel :) Dem föddes :31/12 2011 Längd: 1/2 cm Färg: dem flästa är gul/vit prickiga Men vissa är orange vit gula ;)
Grattis! Jag håller just på att få yngel också, av vildguppy. Jag ser ca 10 yngel i ett välplanterat 74-liters akvarium, och den stora honan är fortfarande ganska rund så det blir säkert fler. Hon har fått lite levande dafnier och cyklops för att avleda eventuell uppmärksamhet från ynglen.
Olle
Mamman till platy ynglen:
Ålder: 7 månader
Färg: Grå/blå med musse tecken
Längd: ca 2 ½ - 3 cm
När jag skulla ladda upp bilder på henne gick det inte, så jag får föröka igen någon annan dag :S
#4 gud vad söta!
Hur gammla är dem?
Bara några timmar på sin höjd. Jag skrev ju att de var ca 10 i förmiddags och 30-40 för ett par timmar sedan. Om hela kullen är född nu vet jag inte, men honan får för säkerhets skull vara kvar i yngelakvariet över natten.
Nu har även en hona av min andra guppystam, "Japan Blue", börjat yngla! Hon är en av tre runda honor som går i ett 45-litersakvarium som också har mycket växter. Där hoppas jag på mycket yngel och vill helst inte störa dem med fotoblixtar i kväll. Dessutom ser ynglen precis lika ut som de andra.
Olle
Awe! Funderar på att köpa kampfisk…
Här är mina Guppy yngel vid 2-3 månaders ålder. (filmat idag 2/2 2012)
ser inte :(