Sand/grus
Vad har ni på botten i era akvarium? :)
För tillfället har jag någon sorts grus men det är pain att plantera växter i det.. Har fått binda fast vissa i sådana där sänken som ligger i botten på krukorna när man köper dom för att dom inte ska flyta upp igen.
Vill hemskt gärna köpa nytt. Nåt som är finkornigare (finare och bättre för vissa av växterna) men det är så bökigt att hålla på att byta allt - vill ju inte gärna störa balansen allt för mycket.
Kanske köpa och blanda ut det med nåt mer finkornigt? Vad tror ni? Vad bör jag köpa och vad tror ni blir snyggt? :) Vill inte gärna ha nåt som virvlar upp vid minsta lilla rörelse, men ändå något som är bra för växterna.. Ungefär så här ser det ut just nu:
Jag har fågelsand i alla mina utom ett, där jag har svart grus. Men sanden är helt klart att föredra :)
Jaså! Det går lika bra som "riktig" akvariesand? Kanske är same shit i grund och botten? :)
Vi har fogsand från Byggmax, den funkar väldigt bra. Finns även en fogsand på Biltema som ska funka.
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
jag har e bladning av chinchillasad från råda (0,17mm) och grus som jag köpt begagnat frå akvariebutiken fungerar utmärkt
Jag har julas blästersand och ECS i mitt 200L
-Rasmus 🌈
Gud vilket fint akvarium!
Hur många liter?
Jag har i mitt ena 60 liters blandat stort engelsk sjösten, shrimpsoil och svart grus. funkar jätte bra.
I andra 60 liters shrimpsoil enbart.
I 150 liter coopextras kattsand .. Funkar också finfint :)