Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1760 ggr
AngelicamedC
0

Co2

En snabb fråga bara,

Jag vill gärna lägga i Co2 i karet som jag har hemma. Jag hittade tabletter på tradera förut men nu finns de inte kvar. Vet ni vart man kanske kan köpa några för och se om det blir finare i karet? :)

Ha de bäst fina iFokusare! :)

/Angelica

[Geekinblack]
0

Om du inte är intresserad av det där startsettet utan bara ett rör med tabletter så länkar jag guldfisken igen ifall du int ser deras "vi rekomenderar också" för dom verkar ha enbart röret och det är det billigaste röret som jag kan hitta på nätet :P 

http://www.guldfisken.se/beta/catalog/sera-co2start-refill-p-292?osCsid=0c94429c0e271266669e1fbb1ad4f959

AngelicamedC
0

Hmm, mitt kar har varit igång i ett typ år så jag behöver inte något stat kit skulle jag tro (om man inte behöver det om det är första gången med Co2)? :)

Såg också att i den första inlägget att du länkade om brustabletter till 60-120L OM jag skulle köpa de nu, skulle de funka trots att jag har ett 200L kar? :)

Tack för dina svar! :)

[Geekinblack]
1

Jadu, jag är inte så insatt i sånna där tabletter så jag har ingen större koll :/ men jag har iallafall läst att startset är lite onödigt då man bara behöver droppa i en brustablett typ, men du kan kanske försöka räkna ut hur mycket du behöver till ditt. Om tex en tablett är till 120l så kan du ju alltid ta typ en fjärdedel eller vad det nu blir av en till tablett och lägga i. Så får du ju rätt mängd till 200l. Vet inte om det finns större/mindre tabletter till olika mängd vatten eller om det är meningen att man ska mäta själv. En del tar ju akvarievatten i en burk och sen lägger i tabletter efter behov och låter det lösas upp så att det lättare sprids i vattnet… mer än så kan jag inte säga om detta ;) hehe…