Akut problem
Har två fjärilar som tappat färgerna efter att jag lämnat dem i händerna på min inkompetenta pojkvän i ynka två dagar. De är pigga för övrigt och äter jättebra. Jag kan inte begripa vad felet är. Alla mina fjärilsyngel är dessutom döda och helt försvunna i ena karet.
Efter noggrannt förhör kan jag ändå inte hitta vad f*n han har gjort…
PH ligger som vanligt och det är inte nitrit, syns inga fjäckar/prickar/andra defekter på dem…
Har han spelat väldigt hög musik? Övermatat? Inte matat alls? Matat med något konstigt?
Inte alls kul att höra :(
Nej han har fått 4 handskrivna sidor på hur han ska sköta dem och påstår att han gjort precis så, men NÅGOT har ju hänt. Ingen musik eller så. Han har matat enligt mina noggranna beskrivningar. Säger han iaf. Jag är väldigt förbannad just nu så han kanske inte vågar kväka ur sig något.
Tempen är normal, de verkar inte stressade eller något, pumparna fungerar som dem ska…
Dessutom går fjärilarna i olika kar, den ena med yngel, den andra med andra fiskar (som inte verkar påverkade över huvudtaget).
Gjorde vattenbyten och tillsatte ektozon och toxivec men ingen synbar verkan.
Det kan ju vara en tillfällighet bara.. Tände du när du kom hem nu, eller var det redan tänt i karet?
Jag hade nog inte oroat mig mer idag. Avvakta och se imorgon.
Men arg får du vara, klart att man blir upprörd!
Väldigt konstig tillfällighet, nej det var redan tänt och när man överraskar och tänder snabbt så brukar färgerna vara mer dämpade nästan åt det bruna hållet medan nu så var dem ljusa nästan helgula väldigt lika gulfjärilsciklid. Askonstigt.
Ah jag vet, finns ju inget mer jag kan göra idag. Blev så himla orolig bara.
Är sjukt sur, tycker man kan göra saker rikigt istället för att slarva.
Ingen lekdräkt då? Då kan de ju mörka på sig?!
Kram /Tess
Oj sorry, läste ej de om ynglen :(
Kram /Tess