Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettsjukdomar
Läst 2544 ggr
slemmis
0

sjuk?

hejsan jag har såklart läst om Guppy sjkdommar och för ett tag sen fick jag en hona med svarta ögon men resten av henne va grå gul ska dem va så eller inte för hennes föreldrar har inte så och ingen i hennes släkt heller. är hon sjuk typ blind eller så för hon simmar in i saker ibland men inte så offta som om hon vore blind liksom men hon kan ju fortfarnde va det. har tyvär ingen bild men hennes ögon är alldeles svarta.

mvh slemmis

[dynamitella]
0

Ett tips när du skriver är att inte skriva som när du pratar :) Använd punkt, kommatecken och stor bokstav.

Jag fick läsa texten tre gånger för att förstå vad du snackar om :) På så sätt kan du få mer hjälp.

Ingen av oss här kan ställa en "diagnos" utifrån ett antagande såhär, utan en bild behövs i 90% av fallen. Ta en bild på honan och lägg upp här. Eventuellt googla "guppy" och se om du kan hitta en bild som liknar henne.

Jag gissar att hon är helt frisk och ska se ut som hon gör. Om du ska veta om färggenerna finns i släkten måste du själv ha sett de tidigare 6-7 generationerna. Jag får hela tiden fram nya färger ifrån mina guppys trots att föräldrarna har en specifik färg.

Dessutom blir ögonen grumliga och ljusgrå när fiskar är blinda, så jag tvivlar på att hon är sjuk på grund av det också.

Om hon är sjuk, men äter som hon ska, och inga andra fiskar blir smittade, så ser jag ingen anledning till att avliva henne heller :)

[dynamitella]
0

Är det ungefär såhär hon ser ut? Inte fenfärgerna, utan ögon och kroppsform. Eller är hon helt gul över hela kroppen?

http://www.fishlore.com/fishpicture/data/1147/medium/smguppy1.jpg

slemmis
0

japp. tack hon ser typ ut så för jag vill inte avla henne om hon va sjuk.Glad

mvh slemmis

[dynamitella]
0

Det är ingen fara ska du se :) Guppyn på bilden är helt normal.

slemmis
0

tack en engång för hjälpenGlad

mvh slemmis