babyboooom!
Hihi,kul! Vad gör du med alla bebbar? Har också massa endler-yngel och väntar på att få se vilka som är hanar resp honor.
Fråga: Kan det vara blandat i samma kull, hanar o honor alltså?
Malawisarna skall in i malawikaret. och endlers får gå kvar i yngelkaret som sällskap tills de blir för många. då blir de o lämna in dem för försäljning! De eju inde denna avel jag vill hålla på med utan jag vill ha diskusbäbisar men de lär ju dröja! Jo de tror jag väl att de kan bli av bägge kön i en kull! :)
Kram /Tess
kul med bebbar! vet du vad växten på bild nr 1 heter? 
I yngelkaret har jag cabomba! En uppskattad växt hos yngeln där de kan gömma sig! O den växer som ogräs :)
Kram /Tess
Jag har också den växten i båda mina kar och trodde det var cabomba men har just lärt mig att det är en annan växt som heter Limnophila sessiliflora, eller Gälört på ren svenska ;) Fast den är väldigt lik.
Men, men det var ju en parentes 
En annan fråga: en av mina honor äter dåligt efter att hon födde för några veckor sen. Hon är pigg och frisk men mager. Är det nåt du märkt av hos dina "mammor"?
Asså! Då lärde man sig nått nytt. de e köpta som cabomba :s men.men! De e bra o tåliga växter! Nä jag tycker nog mina äter som vanligt :)))
Kram /Tess
Tak så mycket! 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nu har den tjocka Endlers honan klämt ur några ungar men inte så många alls som jag trodde men de kanske kommer fler under dagen?! :)
Och Röd zebra ynglena växer o frodas som bara den! :) ca 2 cm redan! :) Och de är 5 st, någon/några försvann spårlöst.
Och de första endlersynglena växer med men inte lika fort som malawisarna!
Kram /Tess
#15 Ser ut som mini fiskar :PP
OT fråga, vad är det för växt? jag har en likadan som jag köpte på Ikea och jag vet inte vad den heter…
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#16 den växten är ludviga repens :) om du menar bilden längst ner? :)
Kram /Tess
Japp det var den jag menade, tack så mycket :D
nu har rödzebra ynglen vyxit på bra. är närmare 5 cm långa redan! men bara tre hanar har löverlevt upp till denna storlek. kommer dock ej behålla någon rödzebra hemma då de e på tok för agressiva så de förstör harmonin i karet. endlersynglena har flyttat likaså hela övriga klanen avdem. de passade inte in bland diskusarna. nu är de full lek i alla karen typ. av blå delfin är det två honor som går med rom i munnen. lombardi honan har rom. och kraboparet leker för fullt. samlat in ägg i från c.sterbaii och c.julii. äppelsniglarna har lagt tre klasar ägg nu. men tog bort den största klasen. och mina l066 verkar leksugna men vill inte ha yngel på dem än så därför har de inte fått nått lekrör men de stoppas ner om nån månad! :) så här hemma är de full action :) någon som vill ha 4 rödzebra hanar kan väl hojta. finns o hämta gratis i Borås….
Kram /Tess
Oo :) Bilder vill vi ha! :)
bilder på rödzebrorna kan läggas in i morgon när jag fotat med systemkameran! inte kul o fota fisk med mobilkmeran!
Kram /Tess
Haha, det förstår jag!
de e ju så förgjordat snabba o vill inte mobilkameran hänga med! dags o uppdatera min hemsida lite snart med bilder på alla djur här hema snart tror jag. känns som att bra semesterprojekt nästa vecka! :)
Kram /Tess
Nu har vi fått yngel!!! :) Tjugotalet blå delfin släppte hon ut ur munnen idag! Bilder kommer!
Kram /Tess
# 21: Gud vilka söta kattungar! Kommer du sälja någon?
Ja de e gudasöta. som de ser ut nj finns de 2 honor kvar. de får flytta första veckan i.mars då de är 12 veckor! :)
Kram /Tess
Okej, Vilken ras är det?
Bondkatt skulle jag väl kalla de med norsk skogis och bengal blandning:)
Kram /Tess
Okej, supersöta iaf, berätta gärna hur dem växter!
#34 O-M-G! hur söt får man va?!
-Rasmus 🌈
visst e de helt underbara :)
Kram /Tess