Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettväxter
Läst 2868 ggr
viciouscircle
0

Alger på plastväxt

Vet inte om denna ska ligga här eftersom det är plast men.

Aja :)

Jag httade en plastväxt i en låda här hemma.. Den har användts för typ.. minst 7 år sedan i nåt akvarium.. Den är ganska fin faktiskt och tänkte sätta ner den tillfälligt i mitt akvarium tills jag kommer iväg och kan köpa fler växter.. Grejen är att det är en massa gamla torkade alger på den.. Har försökt tvätta av med varmt vatten och gnugga bort.. men det sitter ju lite kvar.

Om vi bortser från den estetiska biten.. Kan jag sätta i den i akvariumet ändå eller riskerar jag något?

[dynamitella]
0

Det mesta går att få bort med rakblad.

Men jag hade bara satt i den utan att oroa mig :) Jag har gjort det många gånger, och algerna har kommit till liv vid vissa tillfällen. Men de har aldrig spridit sig.

viciouscircle
0

Tror inte det går med rakblad faktiskt :O Det är sånna där… "lönn-liknande" blad fast spretigare x) inte släta och fina heller. :O

Aight. Tvättar nog lite till och sen stoppar jag i den :O Alger dör man inte av.. är mest orolig att dom ska paja vattnet på nåt annat sätt x(

(Jag är kanske onödigt försiktig med vad jag stoppar ner i vattnet … ) ^^

Tack!

viciouscircle
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Blev ganska bra =) (Det är den röda växten för dom som mot förmodan inte skulle se det)

[dynamitella]
0

Det är nog ingen fara :) De jag hade alger på hade svarta tofsalger som var 1 centimeter långa tovor.

Så det syntes på avstånd måste jag säga :P