Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettmalar
Läst 4594 ggr
frida51
0

Ancistrus hane??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

köpte denna som hona, men visst liknar det mer en hane?? läste artikeln om malarna och det verkar ju som om de ganska lätt får ungar! hoppas!

tesselituss
0

Jo de der ut som en hane!

Kram /Tess

Stoodyear
0

Stilig!

Reby28
0

Honorna kan också få lite skägg, men om den är ung är det nog en hane.

theraphosa
0

Hane, men som reby28 säger så kan honor oxå få skägg, fast inte så långa som den på bilden har. Va glad att de är en hane, själv har jag bra lyckats få honor men hanarna är ju snyggast!

Reby28
0

Jag får också jämt bara honor!! Så jag tänkte säga det, lyx att du fick en hane ju x)

tesselituss
0

Jag har två hanar…. :(

Kram /Tess

Reby28
0

Jag har två honor just nu… som behöver flytta till ett större akvarium då den ena är för stor och den andra vill inte växa (45L är de i just nu). Så de får bli undantagsarter i min sydostasiatiska biotop när jag startat upp det (100L). Vill egentligen ha en ancistrustank för sig så jag kan odla men har kasst med stålar just nu.

frida51
1

Jag har tur jag! Har 2 st En som jag köpte "könlös" och som blev en hona, och den där som jag köpte som hona men blev en hane ;)

theraphosa
1

#5 haha visst.

#6 lyx!

#7 Ancistrus är nog kul o odla!

tesselituss
1

Vill du ha dem så finns dem o hämta i Borås!

Kram /Tess

theraphosa
1

haha jag bor i stockholm, men annars hade vi kunnat byta!

tesselituss
0

Haha jag vill inte byta, vill bara bli av med dem! :) men synd att du inte bodde närmare. de får nog snällt åker med till arken i morgon o få nya hem!

Kram /Tess

theraphosa
0

haha jahap. Ja men de är ju ett alternativ, kanske du kan byta till nån annan firre du vill ha =)

tesselituss
1

Nä inga mer fiskar nu! Kommer en nu grupp Diskus i mars så jag skall se till o göra plats för dem! har ca 150 fiskar gemma nu tror jag så de e lite teåbgt i karen! :)

Kram /Tess

tesselituss
1

Åh visst e min stavning underbar… Jäkla tele…

Kram /Tess

Reby28
0

#12 Hade jag haft ett kar att ha dem i hade jag lätt velat ha dem.

tesselituss
0

Synd :(

Kram /Tess

theraphosa
0

#14 haha nice!

tesselituss
1

Ja men som sagt! Man får rotera runt i karen :) blir ett lekpar och sedan en mindre grupp på 12 cm troligen! Men mina Ancistrus bor kvar än så länge. kompisen tar dem sen så allt löser sig! :)

Kram /Tess

theraphosa
0

#19 Fan va skojj! Lägg upp en bildtråd sen när de är igång, alltid kul o titta och läsa sånt =)
Aa va skönt att de löste sig

tesselituss
0

Ja jag kommer allt att uppdatera!!! :)

Kram /Tess

Imitra
0

är det vanligast med hanar eller honor av Ancistrus?:) Jag har tre stycken som jag haft i nån månad, en av de har väldigt brett huvud (har läst att det är vanligt för honor)

Mina har inget skägg alls, kommer det när de blir lite äldre?

Ursäkta för inhoppet ;)

Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Madamej.blogg.se

GuUuLd
0

#22 Hur stora är de?

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Imitra
0

De är ca 3.5 cm nu!

Madamej.blogg.se

GuUuLd
0

Då tar det ett tag till innan de börjar få spröt om det skulle vara hanar. När de är runt ca. 5cm brukar de börja komma

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Imitra
0

Okej men då vet jag!:)

Madamej.blogg.se