Fel? :/
för någon vecka sedan köpte jag 2st rineloricaria fallax (en slags mal) som har varit framme och ''chillat'' vi akvarie rutan ibland :) igår kväll fick malarna 1 sprinula (<stavning) tablett som EN av malarna mumsade på. den andra malen låg bara helt stilla under ett eklöv… nästa morgon när jag tände lampan såg jag den ena malen ligga upp och ner vid rutan helt DÖD :'( jag har kollat med dropp test hur värderna ser ut
Ph 7.0 och nitriten ligger på noll.. det är 25+ grader och ingen fisk är sjuk..
vad är det för fel? den var pigg för någon dag sedan.
-Rasmus 🌈
Ph't kan du dra ner lite till 6,5 ifall du vill men 7 bör funka. Sen tempen kan du lägga på 27-28grader kanska kan hjälpa.
Hur koppa du in dom?
stoppa? Jag gjorde som det brukar stå på påsarna att man ska göra :) Malarna trivs bäst i 22-25 grader :)
-Rasmus 🌈
koppa asså vänjde de vid vattnet stegvis…
När man koppar in dem låter man först de flyta omkring i karet ca 10 min en kvart sedan öppnar man påsen och häller in lite lite vatten från befkntl sedan låter man de ligga ytterligare en tio min ungefär. sedan fyller man lite vatten till och låter de vara i 10 min till sedan fortsätta processen tills påsen är nästan helt full. när den sedan e färdig med inkoppning tar man påsen o häller ut vattnet. håvar upp fisken först eller häller ut vattnet genom håv. sedan släpper man in fisken i karet. då är den ordentligt inkoppad
Kram /Tess
#4 bra sagt!
#4 Aa som det står på påsen :)
-Rasmus 🌈