Snäckbebisar av red onion/zebra snäcka?
Jag har ett akvarium med 3 red onion snäckor och tre zebra snäckor..
De senaste dagarna har jag sett en väldans massa små ägg på glaset och lite varstans i akvariet. Har tänkt att det nog inte kommer hända något för jag har läst att det behövs bräckt vatten för att de ska överleva.
Men nu på morgonkvisten ser jag en liten liten brun snäcka sitta på glaset precis vid vattenytan..
Är detta en av snäckornas bebisar eller är det en sån där avskyvärd snäcka som det kommer miljontals av? (har för mig att de är rosa?)
Tacksam för svar!
Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk
Lämnar över den frågan till någon annan, kan ingenting om snäckor
Hur ser äggen ut?
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
det är rätt stora vita prickar som sitter mest på glasrutorna, men även några på roten i akvariet.. De sitter alltså en och en , inte i klumpar som jag hört att de "dåliga" snäckorna gör..
I come with bad news.. :(
Nej, du kommer inte få ungar av dessa snäckor. De är ökända för att lägga ägg överallt som aldrig kläcks, och är jobbiga att få bort från inredningen.
Deras ägg kläcks bara i vatten med salthalt (bräckt), och är himla svåra att odla hemma.
Så lycka till att få bort prickarna :) Jag hade nog ett par timmars jobb sist jag fick hem en rot som varit i samma kar som neritasnäckor.
så då är det en sån där avskyvärd snäcka jag hittade? -.- Tusan också!
Ja. Jag åkte nästan hem med två stycken från hornbach. Hon i affären sa att deras ägg kläcktes i sötvatten.
Men jag åkte hem utan dem, och läste på >.< Så jag hade nog bara ren tur att jag inte köpte några (de är ju inte billiga heller).
Så ja, tyvärr ..