Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettmalar
Läst 1593 ggr
snailmilla
0

Ancistrusrom

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var ute & rotade omkring i ett av mina snigelodlingskar idag, där går även 2 Ancistrus honor och 1 hane. När jag tog ur en grotta så såg jag till min förvåning en stor gyllene klump med rom. Nu hade jag ju rotat och plockat snäckor och helt klart stört hannen.

Har nu tagit bort de glupska snäckorna och lämnat acistrusparet ifred. Men kommer hannen lugna ner sig och ta hand om rommen igen? Just nu sitter han förtvivlat på helt fel ställe och fläktar.

Om han inte bryr sig om rommen kommer de ändå överleva? Den såg riktiigt fin ut. Men??

Tacksam för svar, har aldrig lyckats med rom tidigare, så kunde aldrig tro att jag skulle få någon. Hade jag vetat hade jag adrig vart där och stört dem:(

GuUuLd
0

De brukar inte simma tillbaka och ta hand om rommen om de en gång lämnat den. Rommen kan klara sig ändå beroende på hur länge han legat med den, den kan vara någn dag från kläckning och då kan den klara sig.

Annas behöver du nog inte vara orolig ändå, har de väl lekt brukar de snart göra det igen. Du kommer nog få tillräckligt av dem ändå nu när de väl börjat leka.

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

snailmilla
0

Han är tillbaks i grottan och tar sitt ansvar =) duktigt för att vara första gången han är "pappa". Hoppas på att de blir några ngel som klarar sig. Vore skoj att sprida ut i alla mina kar.

mejamylove
0

ta gärna fler bilder på honom o ynglena!! Glad

snailmilla
0

#3 Bilden är på honan, bilder kan jag tyvärr inte ta då han är i en stor grotta men när han känner sig redo att komma ut ska jag fota honom =) och jag hoppas de blir några yngel som klarar sig om de kläck några

mejamylove
0

de tror jag nog ;)