Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 626 ggr
Lamina
0

Kan man ha bara hannar?

Nu är det såhär att vårat (systers) akvarium svämmar över av svärdbärare. Från början var det 2 honor och en hane, men nu är det hur många som helst! Dom förökar sig i en rasande takt! Vi har fiskar som äter yngel, men det tycks inte hjälpa nämnvärt. Och nu börjar akvariet bli överbefolkat…

Så nu är frågan, för att undvika att få så fruktansvärt mycket yngel, kan man ha bara hanar tillsammans? Jag har för mig att det inte går, att dom skulle bråka med varandra. Men på djuraffäören har dom ju det och det verkar funka bra?

Eller finns det kanske något annat sätt att unvika att det blir så fruktansvärt mycket yngel..?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lindzen
0

Just svärdbärare tror jag kan vara ganska sura mot varandra när det gäller hanar. Det kanske kan gå om de får tillräkligt med utrymme var. Vill du bli av med några så kan du ju ge bort till djuraffär och få mat i utbyte, du kan ju ge bort så du bara får 2-3 hanar kvar. Eller också så är du lite brutal och ge ynglena åt kamphonorna ;)

Mvh Linda

Fotohemsida: www.lzfoto.weebly.com

Medarbetare på forumet www.kampfisk.se