Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettfoder
Läst 1707 ggr
Ellenfyrkant
0

Bra/ dålig mat?

Är det någon större skillnad på fodret som finns på djuraffären och det som finns i matbutiken eller är det bara priset? Söker man specialegenskaper att få ut ur maten vänder man sig väl naturligt till djuraffären snarare än matburiken. Men "huvudfoder" i flingvariant, är det någon skillnad?

Mvh Ellenfyrkant

tesselituss
0

Det e olika beroende på märke. Jag kör tetra pro olika sorter till mina ciklidkar och blandkar. till Diskus kör jag tropical d50+ som är ett proteinrikt foder specillt bra till fisk under uppväxt. dock ej bra för andra ciklider då deras tarmar ej mår bra av för högt proteinvärde. Men har du vanligt sällskaps kar så skulle jag välja tetra pro! :) De finns nog bara inom djuraffärer dock. Och de e inte billigast på marknaden men bra foder :)

Kram /Tess

Ellenfyrkant
0

Ett vanligt förekommande märke på djurafärer är t.ex. Sera. Medan mataffärerna har typ Best friend eller Vitakraft. Är det flingor som flingor sålänge det bara är huvudfoder eller finns det någon skillnad även på dessa?

Mvh Ellenfyrkant

tesselituss
0

De e skillnad på flingor med! Har inte testat alla olika märken men man ser lite på vad som e bra och dålig mat. flingorna skall va kraftiga. inte bara luft. Sera skall vara ett helt okej foder och finns i många olika varianter. Man bör ge fiskar en bred meny med bra basfoder(fling eller granulat) sedan även komplitera med frys o färskfoder!

Kram /Tess