Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 3306 ggr
Kire84
0

Redtail catfish=Upprördhet

Verkar som folk blir väldigt irriterade på att man har en redtail catfish, Varför. Kan man bara ge den rätt förutsättningar e det väl inte fel, Berättade idag för en anställd på arken zoo i kungsbacka att jag hade en å han gick ju nästan i taket å sa att jag borde tänkt bättre, Jag tycker min mal ser ut å störttrivas ivf!

[xhristoffer]
1

det ror jag nog den gör men många anser att dom blir förstora men jag har alltid velat ha en red tail själv men jag har en TSN (Tiger shovelnose)istället, innan någon säger något om att dom blir stora kan ni bespara er det har redan fixat plats åt den då. Det jag vill komma fram till är att många tycker det är fel men kan du ge den det behöver tycker du jag ska köra på så länge det går. om du vill ha mer hjälp gå In på mfksweden.se:) där har dom bra info och flera som har den sorten med som kan hjälpa dig :)

Otario
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Min dröm är också att ha en RTC någon gång i mitt liv och när jag väl skaffat eget hus så ska jag banne mig ha en! Min plan är då att bygga ett eget enormt akvarium/pool på några tusen liter eller helt enkelt köpa en stor pool och ha i något inomhusutrymme. Bara man har tillräckligt med plats tycker jag verkligen inte att det skulle vara några problem att ha en så pass stor fisk.

Här är något liknande av vad jag har tänkt mig:

/ Emma

Kire84
2

Svintufft!

Ketang
0

Men tycker ni dom fiskarna i videon verkar ha ett bra liv? Den har gott om utrymme och vatten, behövs det inte lite mer för att den ska må bra? Typ växter, sten, grus, rötter och annat som gör miljön lite mer naturlig?! Jag tycker det där är djurplågeri.

Otario
2

#4 Större fiskar har en tendens till att rycka upp och förstöra växter tyvärr.. Grus/stora stenar hade jag tyckt varit bra i det "akvariumet" och några stora rötter. Tycker verkligen inte att det är djurplågeri. De ser inte ut att plågas, eller hur? Djurplågeri för fiskar enligt mig är att behöva trängas på små utrymmen, inte få mat och dålig vattenkvalité en längre period. Inredning och växter är för att få fiskarna att trivas och inte må dåligt, men en del har faktiskt inte något behov av det. Jag ser ingen fisk som ligger o trycker i något hörn på filmen eller någon som är uppstressad? Alltså inget plågeri, men det hade kunnat bli bättre med något på bottnen i alla fall, det håller jag med om.

Du får tycka som du vill, men jag anser inte att fiskarna plågas.

/ Emma

[xhristoffer]
0

#4 det där är inte djurplågeri djurplågeri är när djuret har ett så litet akvarium att dom inte kan vända sig och blir missbildade det kallar jag djurplågeri. En redtail som mår dåligt blir riktigt blek tycker inte dom ser så bleka ut faktiskt, Dom slutar oftast äta med och dom verkar faktiskt att ha en bra aptit och dom ser riktigt feta och fina ut ser inte ut som någon av dom mår dåligt faktiskt. Sen så att till lägga så enda en red tail gör är att förstöra växter stora stenar ska man inte ha då dom skadar sig väldigt lätt på dom ifall dom blir rädda/ stressade och tro mig jag har sett det på riktigt hur dom blir då.

Kire84
1

Jag hittade min redtail på blocket. 25 cm stor i ett 60 liters akvarie så jag anser att jag bara gjort en välmening som tog hand om den å lät den gå i mitt 720 liters kar.

[xhristoffer]
1

#7 ja då kan ju jag säga direkt att du gjorde ett riktigt bra jobb som tog den :)

Kire84
0

Tack

[xhristoffer]
0

hur stor är den nu :)