Fisk-apotek?
Efter att ha fått tigga till mig lite medicin mot bukvattensot i djuraffären har jag bestämt mig för att köpa hem ett paket så fort dom får in nytt så jag har hemma ifall att. Men bukvattensot är ju knappast det enda som våra fiskar kan drabbas av, så varför inte köpa in lite annat när jag ändå är på G? Varför inte göra ett eget litet fisk-apotek här hemma? Frågan är bara, vad behöver jag? Vad är dom vanligaste sjukdommar fiskar (i mitt fall kampfisk) råkar ut för? Jag kan ju iofs gå ner på djuraffären och köpa in i princip allt dom har och lite till, men det känns ju aningen onödigt…
Har ju redan skrivit ner medicin mot bukvattensot (minns inte vad den heter). Ska också skaffa Nitrivec och har redan AquaSafe för att "rena" kranvattnet vid vattenbyte. Vad mer kan vara bra att ha hemma ifall att (så jag slipper sitta där utan pengar och utan någon att låna av för att "det är ju bara en fisk". Fiskmedecinerna dom hade inne verkade rätt dyra…
)
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Ta för vita prick också :) Och nejlikeolja. För avlivning. (finns i vissa hälso/örtaffärer)
Jag har än så länge (peppar peppar) bara råkat ut för bukvattensot och vita prick.
Jag har behandlat med havssalt. Så jag har hela mitt akvarieapotek i skafferiet.
Att ha medicin hemma kan tyckas bra men håll koll på datummärkningen.