Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettberättelser-bilder-bildtrådar
Läst 2968 ggr
Ratata
0

Bebisar :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tycker att det är himla charmigt att malawibebisar får samma mönster och färg som mamman. Det blir extra kul när man får yngel efter mönstrade arter! Nu har jag två kullar i bebiskaret, så jag tänkte dela med mig lite och visa några bilder på sötisarna. Det är auratusar som släpptes ut i helgen och mainganoyngel som var "färdigtuggade" för någon vecka sedan, man ser redan nu tydlig skillnad på storleken.

Ratata
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja, jag är lite av en hycklare och har växter med mina malawis, men det är (nästan) alltid för ynglens skull! Man ser att de gillar att gömma sig där iaf.

Ratata
0

Nu är det så himla svårt att göra färgerna rättvisa på kort, särskillt när det kommer till blå fiskar, men den suddiga lilla krabaten till höger fick rätt färger på detta kort.

tesselituss
0

kastar in bilder på mina malavibäbisar här med sen om det är oki när jag lyckarts fånga dem på kort! Full pott bidde de idag när vi köpte hem startgänget till 540 karet! :)

Rödzebra som spottade ut 7 st cmlånga bäbisar! Så söta. men där ser man ju känsskillnaderna direkt, så gula och blåsvarta bäbisar! :)

Så nu ligger dem i de lilla karet och skall få växa till sig!

De e hima häftigt att de bär dem i munnen alltså! Och att de har mönster och är så färdiga, de e coolt!

Kram /Tess

Ratata
0

Ja, det får du gärna göra, massa bebisbilder får det bli! Malawibebisar är så söta och i de flesta fall färgglada redan från start :)

Vad jag vet ser man inte könsskillnad på några yngel från början, de på bilden är ju två olika arter. Auratusarna är gula som mamman och hannarna färgar ut när de är några cm. Hos maingano är både honan och hannen blå, men vad jag sett verkar hannarna bli något större och de har äggfläckar, vilket honorna (oftast) inte har.

Kul att du kom igång med malawina. Blev det något mer än rödzebra?

tesselituss
0

#4 enligt han vi köpte dessa av så sa han det att de bäbisar dessa får så ser man könet direkt, men jag vet inte! :)

Men de är i allafall blåa och gula :) en gul och 6 blåsvarta!

Kram /Tess

Ratata
0

#5 Vad kul! Du får ta reda på vad arten heter för nu blev jag nyfiken :)

tesselituss
0

det är röd zebra ciklid, dvs Metriaclima estherae, Minos Reef :)

här kommer lite bilder på bäbisarna!

Kram /Tess

tesselituss
1

en till

Kram /Tess

tesselituss
1

och en av de gula, de blev visst två :)

Kram /Tess

tesselituss
0

det är mitt bidrag för dagen av dessa små!

Kram /Tess

Ratata
0

Vad söta! Då har du alltså varianten med blå hannar, tycker de är riktigt fina med. Har bara rosa hannar här hemma, en riktig klassiker ;)

tesselituss
0

Jag har två röda. men då hon hade bäbisar i munnen när vi köpte dem så vet vi inte vilken som var pappan :) men de måste ju vart en blå hane ja :) ja de e ju vanliga dessa men fina o gör sitt i karet :)

Kram /Tess