Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1985 ggr
Bellabong
0

Nanoakvarium evolution hjälp

Har idag inhandlat ett begagnat evolution akvarium på 37L som ja tänkte ha 4 äppelsnäckor i. 10 liter per snäcka sägs det ju, men är det ok med 37 för fyra, annars får ja ju lösa det. Har ett 50 liters som ja skulle ha fyra andra i en annan färg i, så då får den väl hoppa in där tills vidare.

Men till den primära frågan. Doppvärmare? Var sätter man den, killen som ja köpte den av hade ingen, men de måste jag väl ha, hittar ingen liten magisk inbyggd sak. ;P

Ska jag bara knöckla ner en eller hur gör ni som vet och kan. Annars är det ju omöjligt att komma upp till en temp på 25 eller hur.

Har försökt kolla runt på tillverkarens hemsida men fattar noll :P Hoppas någon här kan reda ut det till mig.

tesselituss
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Doppvärmare eller inte, beror på vilken temperatur du kommer upp i med hjälp av rumstemperaturen. Vårat kar håller sig på 24-25 grader utan doppvärmare, men drar upp med doppvärmare tll 28 grader till diskusarna då de kräver varmt vatten.

Sedan har man ju doppvärmare för att ha en jämn temperatur så de inte svajar för mkt.

Doppvärmaren är som en stav, du kan antingen bara lägga ner den eller sätta fast den med hjälp av sugkoppar på glaset :)

Vi har bara lagt den i bakom bakgrunden då vi har en BTN bakgrund med plats för pump och filter bakom. Men hade jag haft doppvärmare framme så hade jag satt fast den med sugkoppar så de ser snyggare ut!

De finns i olika storlekar så de skall passa karen! :)

Det är inte heller speciellt dyra. :)

Hoppas du fick lite svar! :)

Kram /Tess

tesselituss
0

ang storlek på karet så klarar du nog dig på 37 liter till 4 snäckor, det e ju mest en fingervisning hur stort man bör ha.

Kram /Tess

Bellabong
0

Ok tack så mycke, då gör jag så =)

tesselituss
0

om du inte köpt doppvärmare än så finns det ett gäng på tradera, från 10:- st :)

Kram /Tess

Bellabong
0

Har skaffat, men tack ändå =)