Föda upp räkor
Det gör jag inte egentligen, men den ena lilla "glasräkan" bär på ägg. För en vecka sedan mörknade äggen. Hur lång tid tar det innan den ynglar av sig? Blir det larver eller småräkor? Hur gör ni andra som har fått småräkor? Matning? Jag ger snålt med fiskfoder som de städar upp, någon bit broccoli då och då.
Jag har den nu i en nätbur som hänger inne i akvariet så inte fiskarna ska äta upp de små om kläckningen lyckas. Behöver man sedan flytta på mammaräkan?
Heeej! Jag läste i Back to Nature Guiden om Nanoakvarium att räkorna är små larver i äggen och dom kläcks när dom är pytte pytte små räkor och sedan gömmer honan bebisarna tills dom är tillräckligt stora att klara sig själva. Vet inte om din räka kommer må så bra att vara i en liten skydds bur, men om du har många gömställen som exempel mossa så borde det gå bra. De är dom bästa tipsen jag kan ge :)
Angelica
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Får jag slänga in en fråga i räk-ämnet? Hur ser man kön på räkor? Elelr ser man det först när nå'n börjar bära runt ägg?

Jag har ett till litet akvarium som jagh kan dra igång - men det tar ett tag innan det blir bra ju. Skulle jag hinna innan äggen blir räkor?
#2 Jag vet faktiskt inte det. Antar att det är så.
#3 Det kan du ju göra om du vill det. Om du inte hinner så kommer det säkert fler :)
Angelica
På våra ser man tydlig skillnad på honans rundare och djupare bukskal …. hanen nästan rak.