2 hanar eller 2 Honor?
Hej,
Det här kanske är en dum fråga men jag är nybörjare inom akvaristik.
Jag undrar om det är bäst att ha 2 ancistrushonor tillsammans eller 2 ancistrushanar tillsammans, eller en av varje?
tacksam för svar
Mvh
M@lo
Om du har en hona och en hane så lär du får räkna med ett hundratal yngel att få plats med ;) Tror att ancistus är rätt så fredliga fiskar, så spelar nog ingen större roll om du väljer 2 honor eller 2 hanar ärligt talat. Har ingen egen erfarenhet, men har fått den uppfattningen om sorten.
/ Emma
Okej, tack för snabbt svar! :)
Vi köpte ett akvarium på 100 L och vi fick med filter osv. Vi fick också med någon slags "yngelbox" men det skulle ju då inte räcka på lång sikt att ha en massa yngel i..??
Mvh
M@lo
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Åh, nej, yngelbox går inte länge, kanske de första dagarna på några yngel men inom en snar framtid så kommer du ha sjukt mycket yngel som behöver hem.
okej, hur ska jag göra då?
ska jag ha de lite större ynglen i akvariumet eller äter de andra fiskarna upp ynglen?
det är ju inte så kul att sitta med 1000 yngel hemma och inte veta var man ska göra av dom. 
;)
Mvh
M@lo

Det beror på vad du har för andra fiskar men mest troligt blir ynglena uppätna förr eller senare om man inte ser till att de får vara ifred från "tjuvare".
Mvh Ellenfyrkant
okej, ska jag ha ett till akvarium då? :S för jag tror inte att jag skulle ha plats med det…

Det verkar ju inte som att du gärna vill ha yngel, så antingen kan du ju skaffa två av samma kön men annars gör det kanske inte så mycket om ynglena blir uppätna av andra fiskar, känns det jobbigt är det som sagt bara att välja två av samma kön. :)
Mvh Ellenfyrkant