Hjälp!
Upptäckte precis att mina ancistrusyngel har fått konstiga fläckar, ganske vita pricksjukan? De verkar vara lite i håliga, men jag kanske inbillar mig, yngelen är ganska små, så det kan vara svårt.
Har fått två kullar (kallar man det de :P) på ganska kort tid, kan de vara för många. Ska byta in några hos akvarie affären, men de e för små än.
Tacksam för hjälp! Vill inte förlora dem.
(Bilderna är dåliga, men jag hoppas ni ser ändå)
Sammetssjukan? :S

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ser ut som att de fått stryk kanske.. svårt att säga. Bor de med nån större fisk som kan tänkas gått på dem?
Jag har precis köpt en kampfiskhane, kan det vara den?
Det kan gå ganska vilt till när det är matdags, black mollysarna vill ju äta av både sin mat och malarnas. De är så glupska och bryr sig inte riktigt om någon e ivägen, fast de har ju varit där så länga yngelen har de.
Så att hanen också hade ett sår, vid gälarna. Börjar bli riktigt orolig.
Här e en bild, den e riktigt dålig, men han har alltid varit ganska blyg och ville inte vara med på fotograferingen alls :P Gömde sig i grottan.
Hål i huvudet sjukan?
Sorry att ja e tjatig

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hål i huvudetsjukan drabbar väl främst ciklider? Ledsen att jag inte kan hjälpa, det är verkligen jättesvårt att säga vad det kan vara :(
Ok det känns skönt att de inte skulle vara det =) Antar att de kan vara de andra som nafsat åt den, de äter och simmar som vanligt, verkar inte ett dugg berörda. Ph och nitrir värdena kunde inte varit bättre. Så det måste vara de.
Tack för att du svara =)