Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 2409 ggr
Ellenfyrkant
0

Herbivorer

Jag kom på en lockande idé, att starta upp ett akvarium med bara växtätande djur/ fiskar. Jag har inga planer på att starta upp något mer akvarium själv i alla fall inte än på ett tag av den enkla anlednigen att jag inte får ha fler. Men det vore kul!

Jag undrar vad man kan ha för olika fiskar/ djur som inte äter något animaliskt.

I mitt eget sällskapsakvarium har jag siamesiska algätare och äppelsnäckor. Vad som mer passar in är ju olika sorts malar men vad finns det mer för alternativ? Finns det några vackra fiskar som inte äter animaliskt? Finns ingen jag kommer att tänka på sådär..

Mvh Ellenfyrkant

Ratata
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Mollys ska väl vara herbivorer om jag inte minns fel? Finns så många fina att välja på där :)

Ellenfyrkant
0

Vad gäller Mollys har jag hört ia om Black molly att de ofta och lätt blir sjuka?

Mvh Ellenfyrkant

Ratata
0

Det är en fisk som lätt får sjukdomar som vita prick och diverse svampangrepp, men jag tror att det ofta beror på att folk inte tillsätter det extra salt i vattnet, som de ska ha.

Kyssgurami är en annan herbivor som jag kom att tänka på. Så hiiimla söta små krabater. Påminner mig lite om kor när de simmar runt och pussar på sin omgivning Kyss