Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettförlossning-bb-barnkammare
Läst 2037 ggr
pernillaa
0

Helt otroliga mängder! O.o

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

Undrar lite snabbt här hur många yngel någon av era guppyhonor fått som mest på en gång?

En av mina guppy-honor fick nämligen över 70 yngel igår!!! =D

Helt otroooooligt vad tjock hon var där i slutet, det blev nästan lite läskigt faktiskt.
Igår befriades hon tillslut av fullmånen, äntligen.
Nu har hon fått namnet Big Mama, min lilla jänta. Vilket jobb hon gjort.

Hur vet jag att de är över 70 stycken?

Jo igårkväll håvade jag dom en och en åt gången till en hink och räknade dom noggrant. Antecknade efter varje yngel som jag släppte ner i hinken. När det tillslut nästan var helt tomt i karet slutade jag håva över och räknade bara de återstående synliga. I hinken fanns 65 stycken och i akvariet fanns 5 stycken synliga. Det fanns bergis några som hade gömt sig och sen vet man ju inte om Big Mama hunnit äta några av dom eftersom inräknandet skedde först ca 10 timmar efter födseln. ^^

Kommer bilder här också. Tyvärr har min kamera fått något märkligt krupp. Jag hade tagit flera bilder rakt uppifrån så man såg hela hinken och alla yngel samtidigt men de var tyvärr borta nu när jag lade över bilderna från kameran till datorn. Kvar återstår bara några närbilder. =/  Väldigt synd. Annars hade man kunnat räkna dom på bilden också. Men nu är de tillbaka i karet så det gör jag inte om igen. Mest för deras skull, pga stressen.

Undrar vad rekordet är? =D

Kram kram

Ha en bra dag! // Pernilla

pernillaa
0

Och så några närbilder från hinken. =)

pernillaa
0

En till!

Otario
0

Oj herregud så många! Undra om alla överlever.. då får du nog köpa ett nytt akvarium, haha {#emotions_dlg.wink}

/ Emma

pernillaa
0

Ja alltså jag har ett akvarium med fiskar som jag kan tänkas sälja. Hivar iväg fiskar för 15 kr / styck här på byn när det behövs. Så det lär ju försvinna en del eftersom jag ser hur de ser ut. de vackraste behåller jag. ^^

Ska bli spännande att se hur det ser ut. Har nämligen en blandning av vanliga Guppy och Guppy endler i akvariet. har fått några väldigt vackra och virila grabbar som är blandad Guppy och endler. Kommer en bild här också. ;)

Stjärten på den nedre killen ser konstig ut för att han böjer den på bilden.

[Sarah E]
0

Oj, så tjusiga!!

Lamina
0

193 yngel är det högst rapporterade antalet enligt stora akvarieguiden (2007). Som jag förstått det så är kullarna större om det finns fler rovdjur i närheten, men det kanske bara är en myt? Fina fiskar har du iaf. ^.^

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

pernillaa
0

Åh heeeeeellgalet vad mycket! haha. XD

Ja det kan säkert ligga någonting i det, att det blir större kullar när de är utsatta för fler hot. En överlevnadsmekanism.

Ja killarna hälsar och tackar för komlimangerna. ;)