Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettvilken-fisk
Läst 988 ggr
grodfantast
0

Blå äppelsnäcka äter mina växter

Jag har tjatat om massor med saker här de senaste dagarna men nu kommer en till fråga igen! Jag har en stor blå äppelsnäcka, och den rackaren käkar upp mina fina växter. Jag blir vansinnig på honom. Mina tre små rosa beter sig inte sådär olämpligt. :p Kan det vara så att han är extra glupsk, eller att han helt enkelt inte är en bridgesii? Han ser dock precis exakt ut så som de andra blå äppelsnäckorna jag har kollat in. Nåväl, han är go, men riktigt dryg när han gör som han gör. Hoppas att någon har något tips.

[dynamitella]
0

Ge honom en liten bit kokt broccoli :) Om han inte hittar den så TA honom och sätt honom vid den.

Känner jag honom rätt så är han trött på algtabletter och festar loss på växterna istället. Mina gör det när de inte får grönsaker xD Bortskämda små rackare. Tur att de är så charmiga, annars hade jag inte alls vart glad.

snailmilla
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#1 Bridgesii har bytt namn till diffusa.

En pomacea diffusa skall icke äta växter, de svälter t om ihjäl om man inte matar dem med algtabletter utan bara låter de vara i ett kar med växter. Deras tänder är små och mjuka så de är fysiskt omöjligt egentligen. Beroende på om de inte är en supermumsigväxt med extremt fina tunna blad.

Testa med lite grönsaker så hoppas vi att han håller sig undan!

Med vänlig hälsning

Camilla Thunberg

www.appelsnackor.webs.com

grodfantast
0

Då har jag säkert en supermumsig växt! För det är bara den ena sortens växten han äter… den som är finast och växer snabbast. Dumma snigel! haha. Men jag får väl ge dem lite härliga grönsaker då =)

Tack för svaren! :)

[Emma-Rhino]
0

Mina gula "bebisar" knaprade i sig en av mina växter! Blev bara ett tunt nät kvar. Helt paff blev jag då de alltid får algtabletter och grönsaker. Gav mer broccoli osv. De har inte rört de andra växterna så kanske bara var en engångs grej… =)