Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettsalt-och-bräckvatten
Läst 5866 ggr
AngelicamedC
0

Drakfisk

Jag har ett 300 liters pågång och jag tänkte att någongång senare så ska jag göra om det till ett salt. Men jag funderar på att skaffa en drakfisk. Tänkte kolla hur stort akvarie den behöver och vilka fiskar den trivs med och inte trivs med :)

Ninja
0

De blir ju väldigt stora, så 400-500 liter vad jag har läst.

Lindzen
0

Tänk på att de är väldigt gifitga och kanske inte det lättaste att få tag på, jag skulle säga som åvan- minst 400-500 L.

Mvh Linda

Fotohemsida: www.lzfoto.weebly.com

Medarbetare på forumet www.kampfisk.se

AngelicamedC
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#2 Dom är inte så giftiga! Har snackar med en saltvatten expert och han sa att de var bara en myt. Plus att våran lokala zoobutik beställer in om det behövs, tror till och med att dom har några inne just nu :)

Ninja
0

De är inte så giftiga att man dör (i vanliga fall! Känsliga personer/unga/gamla kan dö), men det gör fruktansvärt ont och kan ge jobbiga biverkningar. I vissa fall kan det ta månader innan allt gett med sig helt. De fortsätter att vara giftiga även när de dör, och giftet tål även nedfrysning så man ska alltid vara försiktigt vid hantering.

Ratata
0

Beror ju på vilken sorts drakfisk man ska ha också. Det finns en uppsjö av olika drakfiskar som varierar till viss del i färg och storlek samt giftighet ;)

Ninja
0

Den vanligaste är Pterois volitans, klart det finns andra också men jag gick på sannolikhet eftersom inget annat specifierades Tungan ute

CaithSith
0

Om du ska ha andra fiskar så tänk på att inte välja några fiskar som får plats i drakens mun, de är riktigt glupska och försöker stoppa i sig allt som får plats :p Annars, om jag inte missminner mig, ska det finnas dvärgsorter som funkar i 300L.

AngelicamedC
0

#7 Yes dvärgsorter! ska kolla upp det med min lokala zoobutik i uppsala och se vad dom säger :D

CaithSith
0

Gör det :) Om du har vägarna förbi bromma zoo så har de flera dvärgdrakar inne just nu..