Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettfoder
Läst 1499 ggr
Ninja
0

Artemia

Var kan man köpa artemia att kläcka?

TccT
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vanliga zooaffärer brukar väl ha?

Lindzen
0

Djuraffär, importera. Jag rekomenderar verkligen att köpa från en kille i Tyskland (kan skicka länk om du är intresserad), jag köpte 450 g ägg med 95% kläckning för ca 350 kr och dom är så grymt bra, har bara behövt använda 1½ tesked per kläckning för att få över miljoner artemia. Köper man på djuraffär kostar en pytteliten burk (20 ml) ca 100-110 kr… Så inte värt det i längden när det knappt kläcker nåt, jag var tvungen att köpa minst 4 brukar varje månad för att kunna hålla mina kampfiskyngel vid liv.

Mvh Linda

Fotohemsida: www.lzfoto.weebly.com

Medarbetare på forumet www.kampfisk.se

Ninja
0

Zooaffär är inte av intresse, uatn jag vill kunna beställa. Huvudsakligen för att det är trist att behöva åka bara för att köpa det (det är några mil till närmsta affär). Vill även veta procenten på kläckning som #2 skriver om då jag läst att det kan vara si och så med det, och det gör det ännu mindre värt att åka ifall det skulle vara låg %. Glad

Så alla tips är välkomna, internetbutiker, snubben från Tyskland kan absolut vara intressant.

Lindzen
0

Länk till tyskens hemsida: http://shop.kampffischforum.com/index.php?list=WG11

Tyskens mejl: JansKampffische@aol.com

Jag köte artemian för 39€ och frakten kostade 10€ så 49€ (ca 433kr) för allt :)

Mvh Linda

Lindzen
0

Så här mycket lyckades jag suga upp på bara tre sprutor efter en kläckning med de där äggen (fanns mycket mer artemia kvar i kläcknings-lådan) ;)

Mvh Linda

Karat
0

Hej!

Jag har köpt från nätbutiken Guldfisken.se i Kalmar, de köper storburkar med Premiumägg och förvarar frysta, sen får man köpa mindre mängder om man vill. Jag betalade en hundralapp för en burk stor som en ordinär fiskmatsburk och det kläckar som bara den!!! 3 kryddmått av dessa ägg ger efter kläckning rosa tjocka magar på 260 10-veckors kampfiskyngel.

Hälsningar Lotta

Simma lugnt!

TccT
0

Jo man vill ha som ger bra kläckning. Kan vara slumpen men hade Hobby Artemia förra året. Provade olika sätt men fick ärligt talat inte mer än 5-10 stycken kläckta ägg. Det var alltså på bortåt en tesked som helt otroligt gav fem - tio stycken kläckta. Skrev 2 gånger för så otroligt så inte någon tror att nu skrev han allt fel.

Ninja
0

Tackar ödmjukast för tipsen!

#7 5-10 stycken från en tesked, låter ju helt sjukt :S Stod det något på förpackningen om % på kläckningen?

Karat
0

Jag har också provat Hobby-äggen, extremt dåliga! Ingen datummärkning på förpackningen heller. Artemiaägg skall förvaras lufttätt i konservburk eller lufttätt i frys, då håller de många år. Utsätts de för fukt o luft förlorar de kläckbarheten snabbt. Det finns en jättebra video på u-tube om kläckning, sök på Jazzy och Angel fish. Där är det inte tal om att kunna räkna dem! Det blir en tjock orange sörja av artemia om man gör rätt o har bra ägg.

Hälsningar Lotta

Simma lugnt!